AUTOMOCIÓ

El mercat automobilístic europeu no remunta i cau un 19,3% al febrer

  • Al febrer es van matricular 771.486 unitats a la Unió Europea, un 19,3% menys, per tancar el segon mes de l’any amb una caiguda acumulada del 21,7% fins als 1,49 milions d’unitats

  • Alpine i Smart milloren respecte al mateix mes del 2020, però la resta de marques cauen, en gairebé tots els casos, per sobre del 10%

Concessionari d’automòbils a Barcelona.

Concessionari d’automòbils a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts

El mercat automobilístic europeu continua sense aixecar cap i encadena dos mesos molt negatius per començar l’any. Segons dades de l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA), al febrer es van matricular a la Unió Europea un total de 771.486 unitats, un 19,3% menys respecte a les 956.430 que es van vendre el mateix mes de l’any passat, l’últim previ a la pandèmia. Des de començament d’any, les matriculacions han cedit un 21,7% amb 1,49 milions d’unitats davant els gairebé dos milions dels dos primers mesos del 2020.

Segons l’associació, les mesures de contenció de la Covid-19, molt severes en alguns països, són la principal causa de la baixa demanda. En països com Espanya, que no va adaptar l’Impost de Matriculació a la nova normativa d’emissions WLTP, la pujada del preu dels cotxes nous també és un llast al mercat. De fet, al febrer l’espanyol va ser el gran mercat europeu que més va caure, en un 38,4%, davant els descensos de França (-20,9%), Alemanya (-19%) i Itàlia (-12,3%). Dels 26 països que componen la UE, només Irlanda i Suècia van registrar xifres positives el mes passat amb creixements del 4,9 i del 5,3%, respectivament.

És d’esperar, no obstant, que els pròxims tres mesos la xifra sigui positiva, principalment pel daltabaix patit l’any passat amb l’arribada del coronavirus i els confinaments. No s’ha d’oblidar que el març de l’any passat les vendes a la UE es van desplomar un 55,1% i a l’abril van fer el mateix en un 76,3%, per la qual cosa superar les vendes d’aquests mesos no hauria de ser complicat.

Alpine i Smart, la resistència

Notícies relacionades

Cap grup automobilístic va aconseguir vendre més cotxes aquest febrer passat en comparació amb el mateix mes de l’any passat. El Grup Volkswagen va tornar a ser el més demandat amb 199.128 unitats, un 17,4% menys, seguit de prop per Stellantis, ja com a grup únic després de la fusió de PSA i FCA, amb 188.481 unitats, un 21,7% menys. El Grupo Renault va ser el que més va caure el mes passat amb únicament 72.132 unitats, un 27,9% menys.

Paradoxalment, del Grupo Renault és Alpine, una de les dues úniques marques que va pujar respecte al febrer del 2020. La firma d’esportius va vendre 83 unitats de l’A110, l’únic cotxe que comercialitza, un 59,6% més. Smart, de Daimler, va ser l’altra firma que va poder créixer al vendre 2.348 unitats, un 70,1% més. Mitsubishi va ser, amb 4.107 vendes, l’ensenya més castigada al febrer, una xifra que suposa una caiguda del 58,3%. Seat es va deixar un 23,9% amb 25.977 unitats venudes.

Temes:

Cotxes