AUTOMOCIÓ
El mercat automobilístic europeu no remunta i cau un 19,3% al febrer
Al febrer es van matricular 771.486 unitats a la Unió Europea, un 19,3% menys, per tancar el segon mes de l’any amb una caiguda acumulada del 21,7% fins als 1,49 milions d’unitats
Alpine i Smart milloren respecte al mateix mes del 2020, però la resta de marques cauen, en gairebé tots els casos, per sobre del 10%

Concessionari d’automòbils a Barcelona. /
El mercat automobilístic europeu continua sense aixecar cap i encadena dos mesos molt negatius per començar l’any. Segons dades de l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA), al febrer es van matricular a la Unió Europea un total de 771.486 unitats, un 19,3% menys respecte a les 956.430 que es van vendre el mateix mes de l’any passat, l’últim previ a la pandèmia. Des de començament d’any, les matriculacions han cedit un 21,7% amb 1,49 milions d’unitats davant els gairebé dos milions dels dos primers mesos del 2020.
Segons l’associació, les mesures de contenció de la Covid-19, molt severes en alguns països, són la principal causa de la baixa demanda. En països com Espanya, que no va adaptar l’Impost de Matriculació a la nova normativa d’emissions WLTP, la pujada del preu dels cotxes nous també és un llast al mercat. De fet, al febrer l’espanyol va ser el gran mercat europeu que més va caure, en un 38,4%, davant els descensos de França (-20,9%), Alemanya (-19%) i Itàlia (-12,3%). Dels 26 països que componen la UE, només Irlanda i Suècia van registrar xifres positives el mes passat amb creixements del 4,9 i del 5,3%, respectivament.
És d’esperar, no obstant, que els pròxims tres mesos la xifra sigui positiva, principalment pel daltabaix patit l’any passat amb l’arribada del coronavirus i els confinaments. No s’ha d’oblidar que el març de l’any passat les vendes a la UE es van desplomar un 55,1% i a l’abril van fer el mateix en un 76,3%, per la qual cosa superar les vendes d’aquests mesos no hauria de ser complicat.
Alpine i Smart, la resistència
Notícies relacionadesCap grup automobilístic va aconseguir vendre més cotxes aquest febrer passat en comparació amb el mateix mes de l’any passat. El Grup Volkswagen va tornar a ser el més demandat amb 199.128 unitats, un 17,4% menys, seguit de prop per Stellantis, ja com a grup únic després de la fusió de PSA i FCA, amb 188.481 unitats, un 21,7% menys. El Grupo Renault va ser el que més va caure el mes passat amb únicament 72.132 unitats, un 27,9% menys.
Paradoxalment, del Grupo Renault és Alpine, una de les dues úniques marques que va pujar respecte al febrer del 2020. La firma d’esportius va vendre 83 unitats de l’A110, l’únic cotxe que comercialitza, un 59,6% més. Smart, de Daimler, va ser l’altra firma que va poder créixer al vendre 2.348 unitats, un 70,1% més. Mitsubishi va ser, amb 4.107 vendes, l’ensenya més castigada al febrer, una xifra que suposa una caiguda del 58,3%. Seat es va deixar un 23,9% amb 25.977 unitats venudes.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça