A Lliçà d’Amunt

Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments

  • La multinacional ja va oficialitzar el setembre del 2020 la clausura de la seva fàbrica a Castellet i entre les dues plantes acomiada 636 persones

  • UGT denuncia que la clausura de Lliçà obeeix a una deslocalització i que la intenció de la companyia és emportar-se la producció a Polònia

Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments

THOMAS KIENZLE (AP)

Es llegeix en minuts

La multinacional Robert Bosch ha anunciat aquest dijous el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya. La seva intenció és clausurar la factoria ubicada a Lliçà d’Amunt (Vallès Oriental), on actualment hi ha 336 empleats, i emportar-se la producció aWroclaw (Polònia), tal com ha fet públic UGT en un comunicat. Aquesta és la segona planta que la firma especialitzada en components per a l’automoció certifica per al tancament a Catalunya en els últims mesos. Ja al setembre la multinacional va oficialitzar la clausura de les seves instal·lacions a Castellet (Alt Penedès), on tenia 300 ocupades. Entre les dues plantes, Robert Bosch liquida 636 llocs de treball en menys de sis mesos.

La tempesta perfecta, entre la transició al cotxe elèctric i els estralls de la Covid, per la qual transita l’automoció continua deixant les seves víctimes. El 2020 va deixar un balanç d’un total de 7.936 treballadors acomiadats via ero a Catalunya (el pitjor registre des del 2013), amb diversos noms de l’automoció: Saint Gobain, TE Connectivity i Tachi-S, entre d’altres. El degoteig segueix aquest 2021 i durant el mes de gener es van registrar 1.064 treballadors afectats per acomiadaments col·lectius. Firmes de l’automoció com ara U-Shin, per exemple, van tancar recentment expedient. I ara s’hi afegeix de nou Robert Bosch, amb els 336 acomiadaments que començarà a negociar a Lliçà.

El vicepresident en funcions, Pere Aragonès, ha manifestat la seva preocupació per «la sèrie tancaments empresarials, especialment en l’àmbit industrial», en declaracions en un acte a Mercabarna; recollides per Europa Press aquest dijous. En aquest sentit, el líder republicà ha defensat la necessitat de reindustrialitzar Catalunya de manera «digital» i «verda» i ha apuntat que els fons europeus de reconstrucció després de la pandèmia de Covid-19 «són una excel·lent oportunitat d’injecció de recursos».

Del Vallès a Polònia

Et pot interesar

A diferència del tancament a Castellet, en el qual la firma automobilística va cessar la fabricació dels components que s’hi s’acoblaven, la clausura de la planta de Lliçà obeiria, segons la versió d’UGT, a una deslocalització. La multinacional d’origen alemany pretén reduir així costos i emportar-se les seves produccions a Wroclaw, Polònia.

La UGT ha manifestat el seu rebuig dels tancaments plantejats per Bosch a les seves plantes catalanes, que ha qualificat d’«insolidaris» i «egoistes». «Des de fa anys, les plantilles de les fàbriques de Lliçà i Castellet han fet importantíssims esforços –congelacions i reduccions salarials, reduccions de plantilla, etc., per fer més atractiva la continuïtat i l’activitat industrial d’aquests centres», afirma la central en el seu comunicat.