REACTIVACIÓ TURÍSTICA

Els hotelers canaris impulsen una nova aerolínia que començarà a volar al juny

  • Canarian Airways comptarà amb un sol avió i viatjarà de Tenerife a Madrid, Barcelona, Bilbao, Vigo, Glasgow, Cardiff i Berlín

Els hotelers canaris impulsen una nova aerolínia que començarà a volar al juny
5
Es llegeix en minuts

La línia aèria Canarian Airways, impulsada per un grup d’hotelers canaris i que compta amb el recolzament del Cabildo de Tenerife, connectarà l’aeroport de Tenerife Sud amb set destinacions nacionals i europees. La companyia, que per ara només disposarà a la seva flota d’un únic avió Airbus A319, preveu començar a volar la segona quinzena de juny a Madrid, Barcelona, Bilbao i Vigo, així com a Glasgow, Cardiff i Berlín, tot i que la venda de bitllets i reserves arrencarà al març.

La iniciativa, que va ser presentada el 10 de febrer, neix amb l’objectiu d’intentar millorar la connectivitat de les Illes després de la caiguda que s’ha produït com a conseqüència de la pandèmia. No obstant, després de la seva presentació, s’ha conegut que Canarian Airways, la marca comercial sota la qual operarà l’empresa Lattitude Hub no té registrat el seu nom comercialLa marca encara no ha completat el seu registre a l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO per les seves sigles en anglès), ni tampoc a l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM), tal com es pot comprovar a la base de dades dels dos organismes. La falta de registre de la marca s’uneix als nombrosos tràmits que l’aerolínia encara no ha completat. L’aerolínia encara no disposa del certificat d’operador aeri necessari per a l’Airbus A319, l’avió amb què pretenen començar a operar, però tampoc compta amb oficina o instal·lacions a l’Aeroport Tenerife Sud, lloc on es va anunciar que hi hauria la base de la seva aeronau.

Connectivitat, el taló d’Aquil·les

Durant la presentació de la nova companyia, el seu president, Jorge Marichal, va assegurar que la connectivitat sempre ha sigut «el taló d’Aquil·les» de la indústria turística canària, totalment dependent d’empreses foranes que són les que s’encarreguen de portar els visitants fins a les Illes. «Fins ara els nostres interessos i els dels operadors turístics han coincidit, però pot arribar un moment en què poden ser contraposats», va recalcar. Per això, va remarcar que ha arribat el moment en què els empresaris canaris deixin d’esperar que els posin els turistes a les portes dels seus hotels i puguin anar «a buscar-los a les portes de les seves cases».

Marichal va apuntar que la idea de crear una aerolínia canària impulsada pel sector hoteler i avalada per les administracions públiques no és nova, ja que des del 2013 l’Associació Hotelera i Extrahotelera de Tenerife, La Palma, La Gomera i El Hierro (Ashotel), que ell també presideix, ha defensat la necessitat de posar en marxa un projecte similar. D’aquesta manera, va explicar que experiències com el tancament del turoperador britànic Thomas Cook o la concentració del mercat aeri cada vegada a menys mans, fan patent la necessitat de posar-la en marxa.

L’empresa canària també oferirà paquets vacacionals de vol i hotel

Després de vuit anys i quan l’Arxipèlag passa una crisi sense precedents a la seva principal indústria a causa del zero turístic ocasionat per la pandèmia, Canarian Airways comença a caminar amb el recolzament minoritari d’Ashotel i el suport de 14 empresaris hotelers de Tenerife i La Palma, que han aportat gairebé la totalitat dels quatre milions de capital inicial per aixecar Lattitud Hub, l’empresa matriu d’aquesta aerolínia. La companyia comptarà també amb l’empresa canària One Airways, que serà l’operador aeri, ja que disposa de les certificacions internacionals per realitzar les operacions i posar en marxa els vols comercials.

El CEO i fundador de One Airways, Óscar Trujillo, que exercirà també com a director executiu de la nova línia aèria, és conscient que la situació és «difícil», ja que les restriccions de mobilitat derivades de la crisi sanitària han reduït de manera molt significativa el transport aeri fins a les Canàries. Per això, va assegurar que a través d’aquesta nova companyia pretenen «transformar les Illes en un actiu en el transport internacional i en la seva connectivitat aèria».

Primer viatge al juny

Trujillo va detallar que està previst que l’avió Airbus A319, que estrenarà l’empresa canària, arribi a Madrid a principis de juny, per a des de l’aeroport de Barajas realitzar el viatge inaugural cap a Tenerife Sud on tindrà la seva base.

Canarian Airways té previst comercialitzar bitllets d’avió i també packs de vol més hotel, amb la intenció de disposar d’una oferta més completa als seus clients. L’objectiu de l’empresa és també que el confort sigui un element diferenciador dels seus vols. Per a això, l’avió comptarà amb 144 places, davant les 160 que podria arribar a allotjar. Amb aquesta configuració l’aeronau disposarà de menys files de seients que les companyies tradicionals, cosa que permetrà un augment significatiu de l’espai i la comoditat interior. L’avió també disposarà d’un sistema d’entreteniment i un sistema de llums que facilitarà el descans i la desconnexió dels usuaris.

Tarifes «assequibles»

Pel que fa a les tarifes que oferirà aquesta nova línia aèria, els responsables no van voler precisar la forquilla de preus que tindran els bitllets. Tan sols van assenyalar que es tractarà d’oferir tarifes «assequibles» i que puguin mantenir-se al llarg de l’any. Tampoc es va precisar a la presentació de l’aerolínia els llocs de feina que es crearan arran d’aquesta empresa, però Trujillo va manifestar que la companyia treballa ja en els processos d’incorporació.

Notícies relacionades

A més del recolzament de l’empresariat hoteler, Canarian Airways compta amb el finançament del Cabildo de Tenerife, que ha aportat 700.000 euros al projecte, cosa que el converteix en propietari del 25% de l’accionariat de la companyia. El president insular, Pedro Martín, va recalcar que la Institució no té intenció d’ampliar en els anys següents el capital invertit en aquest projecte, però aportarà «la solidesa d’aquesta Institució», així com tota l’experiència «en promoció turística».

Martín va assegurar que el Cabildo no volia quedar-se fora d’aquest projecte, malgrat que tot i que busca tenir caràcter regional, cap altre ajuntament ni tampoc el Govern de les Canàries hagin decidit aportar fons a la iniciativa. «Si volem ser àgils no podem esperar la resta d’ajuntaments, arrenquem el projecte i serà benvinguda qualsevol incorporació posterior», va assegurar el president de Tenerife.