AUTOMOCIÓ

Jaguar Land Rover presenta la seva estratègia per encarar un futur electrificat

  • Land Rover llançarà sis models 100% elèctrics per al 2025, any en què Jaguar renaixerà per convertir-se en una marca purament elèctrica amb una gamma renovada

  • El grup britànic limitarà les seves plataformes a tres per simplificar i optimitzar la seva producció i, al seu torn, reduir costos per aconseguir més rendibilitat

land-rover-en-eslovaquia

land-rover-en-eslovaquia

3
Es llegeix en minuts

Jaguar Land Rover ha presentat la seva nova estratègia global Reimagine per fer front als reptes d’una indústria canviant i desafiadora. El consorci britànic, propietat del Grup Tata, confia en Reimagine per complir diversos objectius, entre els quals hi ha la neutralitat d’emissions de carboni el 2039. L’electrificació jugarà un paper clau en les dues marques, principalment a Jaguar, i es desenvoluparan també mecàniques d’hidrogen per al futur.

De la mà de Thierry Bolloré, conseller delegat del grup, Jaguar Land Rover posa al centre de les seves operacions la qualitat i la sostenibilitat com a màximes. De fet, segons ha confirmat el directiu, Jaguar «renaixerà» per convertir-se en una marca 100% elèctrica el 2025. En només quatre anys, la firma britànica reformularà el seu catàleg de productes amb nous vehicles i tecnologies abandonant la combustió interna.

Per la seva part, Land Rover buscarà mantenir la seva posició de lideratge en el segment dels SUV de luxe i la seva electrificació serà més lenta. Per al 2025, la marca haurà llançat sis models totalment elèctrics, el primer dels quals arribarà el 2024. La seva gamma continuarà estructurada al voltant de les tres famílies de vehicles actuals, Range Rover, Discovery i Defender. Per al 2030, tots els models de Land Rover tindran versions 100% elèctriques que englobaran el 60% de les seves vendes. En el cas de Jaguar, el 100% de les noves matriculacions aquell any seran vehicles zero emissions.

Aquesta transformació serà la cara visible d’un procés que buscarà la neutralitat d’emissions el 2039 en tota la cadena de valor i operacions de la companyia, que també desenvoluparà mecàniques d’hidrogen per «madurar l’economia de l’hidrogen». El desenvolupament de prototips d’aquesta tecnologia ja està en marxa i les proves començaran aquest any. Amb tot, Jaguar Land Rover invertirà aproximadament 2.500 milions de lliures, equivalent de 2.865 milions d’euros, en electrificació i en el desenvolupament de serveis connectats que obriran nous negocis per al grup després de l’èxit de Pivotal, un servei de subscripció que ha crescut un 750% durant l’any fiscal.

Millorar la rendibilitat

Reimagine també buscarà millorar la rendibilitat d’un grup que ha patit molt els efectes de les crisis que han fuetejat el sector durant l’últim lustre, com la caiguda del dièsel, el principal carburant dels seus models, la guerra comercial dels Estats Units amb la Xina, un dels seus mercats principals i l’aturada provocada per la Covid-19. Per al 2025, Jaguar Land Rover aspira a aconseguir un marge operatiu de més del 10% i un flux de caixa positiu.

Per aconseguir-ho prendrà diverses mesures, com una reformulació de la seva estratègia de plataformes. Land Rover, per exemple, basarà els seus models en la nova plataforma MLA, que permet muntar mecàniques de combustió i motors híbrids i elèctrics, i en la plataforma EMA, la seva variant exclusiva per a motors elèctrics. Jaguar, per la seva part, basarà els seus vehicles en una única plataforma per a cotxes 100% elèctrics.

Notícies relacionades

Aquesta simplificació en l’ús d’arquitectures permetrà reduir costos de producció de les dues companyies i optimitzar els seus processos productius. Reimagine, segons ha explicat Bolloré, no tindrà conseqüències dramàtiques, com tancaments de plantes. Segons el directiu, el grup mantindrà totes les seves fàbriques arreu del món, tot i que sí que es «reduiran i racionalitzaran» les infraestructures no productives de les marques al Regne Unit, eliminant oficines i centrant la seva activitat administrativa i executiva a les instal·lacions de Gaydon. La factoria de Soilhull jugarà un paper essencial al convertir-se en la «casa» dels futurs Jaguar elèctrics.

Finalment, Bolloré ha anunciat que la col·laboració entre Jaguar Land Rover i el Grup Tata serà més estreta i que es milloraran les sinergies entre les dues parts, així com l’intercanvi de coneixement i tecnologies.