contra el frau laboral

Treball llança una campanya per garantir que les treballadores de la llar cobrin el salari mínim

  • Inspecció de Treball envia 45.000 cartes a persones amb empleades de la llar contractades i que reuneixen indicis d’estar en frau

limpiadora-extranjera

limpiadora-extranjera / CARLOS MONTANYES

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Ministeri de Treball ha activat una campanya contra el frau laboral entre el col·lectiu de treballadores de la llar. El principal objectiu dels inspectors serà garantir que les empleades (9 de cada 10 són dones) ingressen el salari mínim interprofessional (SMI). Aquest dilluns Treball ha enviat 45.000 cartes a ocupadors que presenten indicis d’estar cometent un frau en la contractació, segons han confirmat fonts del ministeri liderat per Yolanda Díaz.

Notícies relacionades

Treball ha activat aquest dilluns un pla d’actuació específic contra el frau en la contractació de les empleades de la llar, una activitat en la qual treballen 381.482 persones a tot Espanya. Seguint el mateix guió que en anteriors campanyes contra el frau laboral, com el Pla Director per un Treball Digne, Inspecció ha anticipat les seves actuacions mitjançant una primera remesa de cartes informatives. En les 45.000 missives enviades, Treball recorda als ocupadors les seves obligacions envers la Seguretat Social i els imports del salari mínim que han d’abonar (com a base) a les seves treballadores. Actualment, i a falta de nova revisió, l’SMI està en els 7,43 euros l’hora o els 1.108,33 euros al mes (amb prorrateig de pagues extres).

Per accelerar les actuacions, Inspecció de Treball prioritzarà les denúncies presentades en aquesta matèria, tal com ha manifestat en un comunicat publicat aquest dilluns. Les treballadores que necessitin denunciar incompliments en aquesta matèria poden presentar denúncia anònima a la pàgina web del Ministeri de Treball. No obstant, les actuacions de la ‘policia laboral’ en aquesta matèria estan limitades per la inviolabilitat del domicili. És a dir, en tant que el domicili és inviolable, un inspector no pot accedir-hi si el propietari de la vivenda no l’autoritza. Cosa que dificulta que els inspectors puguin accedir-hi, tot i que tinguin indicis que s’està cometent un frau laboral.

Temes:

Ocupació