Tecnologia

La pandèmia i l’iPhone 12 donen a Apple el millor trimestre de la seva història

L’empresa aconsegueix la seva xifra de facturació més gran, i els seus beneficis creixen un 29%

La pandèmia i l’iPhone 12 donen a Apple el millor trimestre de la seva història
3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Gràcies a la sortida al mercat de l’iPhone 12 i a l’increment en consum de tecnologia a causa de la pandèmia de Covid-19, Apple va aconseguir en els passats tres mesos –els primers del seu any fiscal 2021– la xifra de facturació més elevada de la seva història, amb 111.439 milions de dòlars en vendes, segons informa EFE.

En comparació, en el mateix període de l’exercici passat, la firma que dirigeix Tim Cook va ingressar 91.819 milions, és a dir, un 21,3% menys que l’aconseguit ara.

A més, en els passats tres mesos, els beneficis d’Apple van créixer un 29%, fins als 28.755 milions, mentre els accionistes de la firma de la poma mossegada es van embutxacar 1,70 dòlars per títol, davant els 1,26 de fa un any.

Es disparen les vendes d’iPhone

Aquesta facturació rècord va venir impulsada per la recuperació de les vendes de telèfons iPhone –després d’un any de xifres a la baixa–, que va pujar en els passats tres mesos un 17% interanual i va suposar per a l’empresa de Cupertino (Califòrnia, EUA) uns ingressos de 65.597 milions de dòlars.

En general, tot el ‘hardware’ de la companyia va viure una reanimació significativa, ja que a més de l’iPhone, els ingressos per ordinadors Mac van pujar un 21% i els aconseguits per vendes de tauletes iPad es van disparar un 41%.

El segment de serveis (que inclou des de les vendes de l’App Store fins a subscripcions com Apple Music i Apple TV+), considerat estratègic per al futur de l’empresa i que en els passats trimestres havia liderat el creixement, també va pujar aquesta vegada un 24%, fins als 15.761 milions de facturació.

Més gran va ser l’increment del segment de tecnologia portable i accessoris per a la llar (com els rellotges Apple Watch i els altaveus intel·ligents de la companyia), que va pujar un 30%, fins als 12.971 milions.

Un model que va tardar més de l’habitual

Els comptes presentats aquest dimecres són els primers que reflecteixen les vendes de l’últim model de telèfon de la companyia, l’iPhone 12, el primer compatible amb les xarxes d’internet d’altíssima velocitat 5G, equipat amb una pantalla OLED i disponible en tres mides: estàndard, Mini i Pro Max.

A causa dels problemes logístics derivats dels tancaments de fàbriques per la pandèmia, el nou telèfon d’Apple es va presentar més tard de l’habitual, i en lloc de revelar-se al setembre, com ja és tradició, la companyia ho va fer a mitjans d’octubre.

A més de coincidir amb el període nadalenc, tradicionalment el de més vendes de l’empresa, i amb la presentació de nous models de ‘hardware’, el gran creixement en la facturació dels últims tres mesos s’explica també pels efectes de la pandèmia de Covid-19, que han fomentat el teletreball i l’oci a través d’internet.

Recupera mercat a la Xina

Les vendes d’Apple van millorar a tot el món, inclòs el continent americà i Europa, els seus principals mercats, però si hi ha un creixement que destaca particularment és el de la Xina, que feia un parell d’anys que anava a la baixa i ara s’ha recuperat sobtadament, amb una facturació que es va disparar un 57% en els passats tres mesos.

Notícies relacionades

«Estem complaguts per la resposta entusiasta per part dels consumidors a la línia de productes d’última generació que vam presentar en una temporada nadalenca històrica», va indicar al presentar els resultats el conseller delegat de la companyia, Tim Cook.

Malgrat les xifres de rècord presentades per l’empresa, les accions d’Apple van respondre a la baixa als mercats de valors, i van perdre un 2,69%, fins als 137,89 dòlars per títol, en les operacions electròniques posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos.

Temes:

iPhone Apple