Automoció

Els grups PSA i Fiat culminen avui la seva fusió amb l’arrencada de Stellantis

  • Serà la quarta automobilística mundial, amb 14 marques, i començarà a cotitzar a les borses de París, Milà i Nova York a partir del pròxim dilluns

Stellantis, la empresa resultante de la fusión entre los grupos FCA y PSA

Stellantis, la empresa resultante de la fusión entre los grupos FCA y PSA

1
Es llegeix en minuts

El grup automobilístic italià Fiat Chrysler (FCA) i el francès PSA culminen avui la seva fusió amb el llançament de Stellantis, nom triat per a una empresa que serà el quart fabricant mundial d’automòbils en termes de volum de vendes.

L’operació va ser anunciada l’octubre del 2019 i aprovada gairebé per unanimitat el 4 de gener, amb el 99,15 % dels vots dels accionistes presents a la reunió de FCA i el 99,95 % dels de PSA.

Amb aquesta unió entre iguals, Stellantis es col·loca per volum de vendes només per darrere de Volkswagen, Toyota i l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi.

A la nova empresa, que començarà a cotitzar el pròxim dilluns en el Mercato Telematico Azionario de Milà i a l’Euronext Paris, i dimarts a la Borsa de Nova York, se li estimen unes vendes de més de vuit milions d’unitats a l’any.

Grup amb beneficis

Sumant les dades de FCA i PSA del 2019 (sense comptar amb la seva filial de components Faurecia), Stellantis tindrà un benefici operatiu ajustat d’uns 12.000 milions d’euros; un marge operatiu ajustat entorn del 7 % i un flux de caixa lliure operatiu relacionat amb el segment d’automoció de més de 5.000 milions. Aquestes xifres hauran registrat fortes caigudes el 2020, a causa de la pandèmia, però les companyies encara no han presentat els seus resultats financers de l’any passat.

Notícies relacionades

Aquesta nova firma tindrà la seva seu a Holanda i, segons va dir, el 4 de gener el conseller delegat de FCA, Mike Manley, presentarà gran complementarietat geogràfica, «al combinar l’excel·lent posició de PSA a Europa amb la fortalesa de FCA a Amèrica del Nord i Amèrica Llatina». Les regnes estaran en mans de Carlos Tavares, president del Grup PSA

El grup reuneix 14 marques: PSA amb les franceses Peugeot, DS i Citroën i l’alemanya Opel, entre d’altres, mentre que FCA engloba a Fiat i les seves ensenyes satèl·lits (Alfa Romeo, Ferrari o Maserati) juntament amb la nord-americana Chrysler (on al seu torn hi ha diverses marques, entre les quals destaca Jeep).