Automoció

Renault busca la complicitat del Govern per adjudicar dos nous models a Espanya

  • La nova estratègia ‘Renaulution’ pot adjudicar un model del segment B a la fàbrica de Valladolid i un altre del segment C, a la de Palència, a més de caixes de canvi a la de Sevilla

  • Al novembre, el director general de la marca del rombe, Luca de Meo, va visitar Pedro Sánchez i va reclamar més voluntat en política industrial, una cosa que es podria estar forjant

Renault busca la complicitat del Govern per adjudicar dos nous models a Espanya
3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La ‘Renaulution’, la nova estratègia de producte de la marca automobilística francesa, podria portar dos nous models a les fàbriques espanyoles. L’aposta de Luca de Meo, director general de Renault, pels segments B i C, així com per l’electrificació progressiva de la gamma, pretén situar les factories de Palència i Valladolid en una posició envejable per aconseguir l’adjudicació de dos nous models.

Tot i que això sí, tot dependrà del recolzament que es rebi des del Govern espanyol, una ajuda que el mateix De Meo va reclamar a Pedro Sánchez en una visita privada al nostre país al mes de novembre.

Després d’aquesta trobada, el responsable de la firma del rombe va recordar sense donar noms que no veia «una voluntat gaire forta en política industrial», i va aprofitar per lligar els futurs projectes del Grup a Espanya, presentats en part aquest dijous, a les millores en competitivitat de les fàbriques i al recolzament públic. Clar com l’aigua. Tot just un mes després, De Meo va reforçar la seva estratègia col·locant al capdavant de tot l’entramat de la marca a Espanya, encara més, José Vicente de los Mozos, actual president del consell d’administracion de la companyia en sòl espanyol.

Nova estructura

Amb De los Mozos com a Group County Head Iberia, comandant Renault, Alpine i Dacia a Espanya i Portugal, i de la mà de Sebastian Guigues (director comercial de Renault i Alpine) i Francisco Hidalgo (director comercial de Dacia), només queda adjudicar nous models, senyal que De Meo va arrencar algun tipus de compromís de Pedro Sánchez i els seus ministres respecte a això.

D’aquesta manera, en la presentació de dijous, De Meo va anticipar que la nova estratègia desplegada amb ‘Renaulution’ era bona a mitjà termini per als interessos espanyols i que suposava una bona oportunitat de consolidar el futur. Una aposta que el mateix De los Mozos s’ha encarregat de confirmar en una reunió amb les centrals sindicals espanyoles.

Segments estratègics

Des de la secció sindical d’UGT-FICA de Renault han assenyalat després de la reunió del Comitè Intercentres, que la possibilitat que Valladolid rebi un model del segment B i un nou motor, i que Palència obtingui una nova plataforma per al segment C, és gran. El desenvolupament d’una nova plataforma en el segment B (el del Renault Captur, que es produeix a Valladolid) complementaria el volum productiu de la planta.

Notícies relacionades

Aquest nou model estaria associat a la hirbridació (recordem que l’aposta per l’electrificació al 100% es desenvoluparà a les fàbriques franceses), mentre que el nou motor també seguiria aquesta línia amb productes de la família de motors HR12. Mentrestant, per a Palència, podria arribar una nova plataforma HHN del segment C (el del Renault Kadjar), cosa bastant plausible ja que que el vehicle comptaria amb la mateixa plataforma que el Nissan Qashqai (que es fabrica al Regne Unit, a Sunderland). Fa un any fins i tot es va especular amb l’opció que els dos models es produïssin a Espanya per culpa del Brexit.

Les dues propostes, així com la d’afegir càrrega productiva a la planta de caixes de canvi de Sevilla, són sobre la taula de Renault al costat de les d’altres plantes del grup francès que opten a l’adjudicació. Des dels sindicats, no obstant, es mostren optimistes ja pel mer anunci fet per De los Mozos que competiran per aquestes. Un acord de flexibilitat laboral, per consolidar la competitivitat que reclamava al novembre De Meo es podria estar coent ja. I amb alguna picada d’ullet des del Govern, que no vol (ni hauria de) desindustrialitzar un sector estratègic per a l’economia espanyola.

Temes:

Renault