AUTOMOCIÓ

Les vendes de Seat van caure un 25,6% el 2020

  • Seat i Cupra van matricular 427.000 unitats l’any passat, una caiguda del 25,6% menys respecte al 2019 com a conseqüència de l’impacte de la Covid-19

  • La marca Cupra va vendre 27.400 unitats, un 11% més gràcies a l’arribada del nou Cupra León i a la bona acollida del Formentor, el primer model desenvolupat íntegrament per la firma

griffiths-seat

griffiths-seat

3
Es llegeix en minuts

Seat va tancar el 2020 amb un total de 427.000 unitats matriculades, comptant les de la marca Cupra, un 25,6% menys respecte a l’any anterior. L’impacte de la Covid-19 als mercats europeus, els principals per a la firma de Martorell, van ser un llast la marca després de tancar el 2019 el millor any de la seva història a l’arribar a 574.100 unitats venudes. Sense comptar Cupra, les vendes de Seat es van quedar en les 399.600 unitats, un 27,3% menys respecte al 2019. El León va ser el cotxe més venut de la companyia (111.900) per sobre de l’Arona (91.600) i de l’Ibiza(81.600).

Alemanya es va mantenir com el principal mercat de Seat amb 109.500 unitats, un 17,4% menys que el 2019, seguit d’Espanya, amb 73.300 unitats, el que suposa una caiguda del 32,1% malgrat ser l’ensenya més exitosa del país. Al Regne Unit, un dels països més afectats per la pandèmia, la marca espanyola va cedir un 33,8% fins a les 45.600 unitats. Malgrat que el 2020 passarà a la història com un exercici negatiu, hi va haver mercats, com el turc i l’israelià, en el qual Seat va millorar respecte al 2019. En el primer, va pujar un 95,3% fins a les 5.900 unitats, mentre que en el segon va arribar a les 10.400 unitats, un 13% més.

«Els resultats de Seat estan en línia amb els del sector a Europa. El 2020 ha sigut un any molt difícil», admet Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra. «Abans de la Covid-19, les vendes de Seat creixien un 6% i després van augmentar fins a nivells rècord al setembre», afegeix. El directiu preveu que el primer trimestre del 2021 «serà complicat per les restriccions de components degut encara als efectes de la pandèmia». «Tot i així, som optimistes ja que comptem amb una bona demanda dels nostres models i preveiem arribar a un sòlid increment el 2021», conclou.

Seat ha arrencat l’any, com va avançar EL PERIÓDICO, proposant un nou expedient de regulació temporal d’ocupació de cinc mesos que afectarà 11.802 treballadors per reajustar la seva producció a l’escassetat de semiconductors per una falta de subministraments a nivell mundial.

Cupra aconsegueix millorar

El seu tercer any com a marca independent, Cupra va aconseguir vendre el 2020, malgrat la pandèmia, un total de 27.400 unitats, un 11% més respecte a les 24.700 registrades el 2019. El bon rendiment de l’ensenya de vehicles d’altes prestacions en països com Alemanya, Itàlia i Mèxic i l’arribada del nou Cupra León i del nou Formentor han impulsat la demanda.

Del León, comptant les últimes unitats del Seat León Cupra i les primeres del Cupra León, es van vendre 13.300 unitats, a les quals es van afegir 10.500 del Cupra Ateca, que es va renovar el 2020, i les primeres 3.600 unitats del Formentor a finals d’any. «L’èxit de Cupra ens omple de confiança i d’optimisme sobre el creixement de la marca. El 2021 serà l’any de la transformació», adverteix Griffiths.

Confiança en l’electrificació

Notícies relacionades

Seat preveu que l’any que aquest exercici tornarà al camí del creixement gràcies a la millora de la situació sanitària i a l’impuls de l’electrificació per a la marca. «La millora de la situació sanitària i econòmica, així com la renovació de l’Arona i l’Ibiza, que presentarem en uns mesos, la nova família León i l’actualització de l’Ateca permetran tornar a créixer», opina el director de Seat.

En el pla electrificat, a més de les variants híbrides endollables (PHEV) del León i del Cupra León, el 2021 arribarà el Tarraco PHEV i les dues versions PHEV del Cupra Formentor. Així mateix, per al segon trimestre està previst el llançament del Cupra el-Born, el primer model 100% de Cupra, que s’unirà al Seat Mii Electric en la gamma elèctrica pura de la firma de Martorell.

Temes:

Cotxes Seat