AUTOMOCIÓ

Les vendes del Grup Renault van caure un 21,3% el 2020

  • Les matriculacions del Grup Renault van caure un 21,3% el 2020 fins a les 2.929.849 unitats per culpa de l’impacte de la Covid-19 en els mercats més importants per al consorci

  • Renault es manté com a líder europeu en el segment dels vehicles elèctrics amb 115.888 unitats, un 101,4% més respecte a l’any anterior

el-ceo-de-renault-luca-de-meo-presentando-el-nuevo-megane-evision

el-ceo-de-renault-luca-de-meo-presentando-el-nuevo-megane-evision

2
Es llegeix en minuts

El Grup Renault va matricular l’any passat un total de 2.929.849 unitats, un 21,3% menys respecte al 2019, exercici en el qual va superar les 3,7 milions d’unitats. L’impacte de la Covid-19 sobre el sector de l’automoció i l’aturada que va provocar en la majoria de mercats europeus, els principals per a les marques del consorci francès, va ser el seu llast durant l’any passat. «La crisi sanitària ha afectat fortament la nostra activitat comercial en el primer semestre de l’any», admet Denis Ie Vot, director comercial del Grup Renault. «En el segon semestre va mostrar una millor resiliència i una bona competitivitat als mercats elèctric i híbrid», afegeix.

Luca de Meo, director general del consorci, es marca com a principal objectiu per al 2021 la «recuperació de la competitivitat». «Nosaltres privilegiem la rendibilitat davant els volums de vendes, amb un marge unitari net més gran per vehicle a cadascun dels nostres mercats», explica De Meo. El Grup Renault presentarà el dijous 14 de gener un nou pla estratègic batejat com a Renaulution, dissenyat per maximitzar el marge operatiu i la rendibilitat del seu negoci.

La nota positiva la va marcar l’electrificació, quedant Renault com la marca líder a Europa de vehicles elèctrics, amb 115.888 unitats venudes, un 101,4% més, 100.657 de les quals van ser un Zoe. Gràcies als elèctrics i a les noves versions híbrides endollables de vehicles com el Captur i el Mégane, Renault va aconseguir complir l’any passat l’estricta normativa d’emissions europea, estalviant-se una important sanció.

Per marques i mercats

Segons les xifres anunciades per Renault, la caiguda de vendes del grup s’emmarca en un context de descens del mercat global del 14,2%, per la qual cosa el seu rendiment va ser inferior en comparació amb la resta del mercat. La «forta exposició en països que han patit un confinament estricte i la suspensió de les seves activitats comercials en el segon trimestre, així com un alentiment en el quart trimestre, especialment a França» van ser els motius principals del seu retrocés.

Notícies relacionades

D’aquesta manera, el Grup Renault va vendre a Europa 1.443.917 unitats, un 25,8% menys, mentre que fora del Vell Continent van vendre 1.505.932 unitats, un 16,5% menys. Al Brasil, Rússia i l’Índia, tres mercats importants per a la firma del rombe, el grup francès també va matricular menys vehicles. Al país sud-americà la caiguda va ser del 45%, mentre que a Rússia i a l’Índia el descens va ser del 5,5% i del 9,4%, respectivament. L’únic mercat en el qual va millorar va ser a Corea del Sud, en què la marca Renault Samsung Motors va vendre 90.300 unitats, un 14,2% més.

En total, de la marca Renault es van entregar 1.787.121 unitats, un 24,1% menys, mentre que Dacia va matricular 520.765 unitats, un 29,2% menys. Alpine es va desplomar un 68,4% fins a les 1.526 unitats i Jinbei&Huasong va vendre un 3,4% menys fins a les 156.331 unitats. Per contra, Autovaz va créixer un 625,5% fins a les 9.823 unitats.

Temes:

Renault