Plataformes de pagament

Bizum va tancar el 2020 amb 13,6 milions d’usuaris

El volum de transaccions superen els 14.000 milions d’euros des de la seva creació el 2016

  • El 2020 es van realitzar 850.000 compres a internet amb un valor de 54 milions d’euros

2
Es llegeix en minuts

La plataforma de pagament Bizum va tancar l’exercici del 2020 amb un total de 13,6 milions d’usuaris, més del doble dels que tenia a finals de l’exercici anterior, amb un volum acumulat des de 2016 –quan es va llançar el servei– associat a les operacions superior als 14.000 milions d’euros. La solució de pagament per mòbil de la banca espanyola ha aconseguit un ritme de creixement de 20.100 altes diàries, fet que li ha permès assolir àmpliament el seu objectiu d’acabar l’exercici passat amb almenys 12 milions d’usuaris.

El creixement experimentat en usuaris té el seu reflex en el nombre d’operacions realitzades, que es va triplicar durant l’exercici, fins a arribar als 290 milions d’operacions acumulades en els últims quatre anys, de les quals 210 milions són només operacions de l’exercici passat. Igualment, el volum associat a aquestes operacions també es va multiplicar, aquesta vegada per 3,7, fins a assolir un acumulat de 14.000 milions d’euros a 31 de desembre, dels quals 10.200 milions corresponen a operacions realitzades només durant l’any passat. L’import mitjà per operació amb Bizum va ser de 48,3 euros, cosa que reflecteix l’ús de Bizum sobretot per a pagaments quotidians, de poc import, que desplacen, sobretot, a l’efectiu.

El director general de Bizum, Ángel Nigorra, ha explicat que la «universalitat del servei i el fet que sigui un projecte conjunt de la banca espanyola fan que cada vegada més usuaris hi confiïn». A més, ha explicat: «El 2020, hem assolit una massa crítica àmplia que ja ha incorporat Bizum a la seva vida quotidiana, tant per a pagaments entre persones, com per fer les seves compres en comerços electrònics, fet que queda reflectit en els creixements exponencials que estem experimentant».

Pagaments en comerç

L’any passat Bizum va posar el focus a donar a conèixer els beneficis de la plataforma per a pagaments en comerç ‘online’, tant als usuaris, com als comerços. El 2021, pretén continuar consolidant aquesta funcionalitat. Respecte als pagaments en comerços, posats en marxa a finals del 2019, els ‘bizumers’ han realitzat ja més 850.000 compres a internet per valor de 54 milions d’euros, amb un import mitjà de 54 euros.

Al finalitzar el 2020, més de 6,9 milions d’usuaris comptaven amb la seva clau Bizum, que permet fer compres a la xarxa de manera segura, segons els criteris de doble autenticació, als més de 8.000 comerços que ja estan adscrits.

Per la seva banda, la situació excepcional viscuda per la pandèmia del coronavirus ha incrementat notablement la solidaritat dels usuaris. Així, les més de 2.500 ONG associades han rebut a través de Bizum més de 285.000 donacions que han superat els 10,8 milions d’euros.

Notícies relacionades

També l’any passat, Bizum va llançar la seva primera experiència en pagaments presencials. Des del mes de desembre, els usuaris del servei poden fer els seus pagaments presencials mitjançant QR a les administracions de Loteries i Apostes de l’Estat. En aquestes, i només durant aquell mes, es van fer prop de 7.000 operacions (pagaments i cobraments) amb Bizum per valor d’uns 500.000 euros.

Bizum s’ha marcat com a objectiu per al 2021 arribar a 20 milions d’usuaris i comptar amb 18.000 comerços ‘online’ que acceptin aquesta opció de pagament. «Començarem a desenvolupar nous projectes, com ampliar les nostres experiències en pagaments presencials i altres funcionalitats en què ja estem treballant», ha afegit Nigorra.

Temes:

Bancs