AUTOMOCIÓ

A Noruega es van vendre més cotxes elèctrics que de combustió el 2020

  • Noruega va tancar el 2020 amb un total de 141.412 vehicles venuts, 76.789 dels quals van ser cotxes elèctrics, arribant a una quota de mercat del 54%

  • S’espera que l’any que ve la quota dels elèctrics arribi o superi el 65% en el seu camí per vendre únicament cotxes zero emissions el 2025

2
Es llegeix en minuts

A Noruega es van vendre més cotxes elèctrics que de combustió l’any passat. Segons dades de la Federació Noruega de Carreteres (OFV), la quota de mercat dels vehicles 100% elèctrics va arribar el 2020 al 54%, creixent des del 42% registrat el 2019. En una dècada, els elèctrics han pujat des d’una quota de l’1% fins al 54% al país escandinau. Segons els seus objectius, Noruega vol convertir-se en el primer país a deixar de vendre cotxes de combustió el 2025.

Fins ara, ja s’havien registrat mesos en què els elèctrics superaven els cotxes dièsel i gasolina en el mercat noruec, però el 2020 ha marcat el primer any complet en què els han superat. «Anem pel bon camí per aconseguir l’objectiu de 2025», va dir el director de l’OFV, Øyvind Thorsen. Segons les dades de l’organisme noruec, l’escalada dels elèctrics va ser sostinguda durant tot l’any, tot i que durant els últims mesos de l’exercici es va disparar i va arribar al desembre a una quota de mercat del 67%.

L’OFV espera que la quota de mercat d’aquests vehicles continuï creixent durant el 2021 i des de l’Associació de Vehicles Elèctrics de Noruega apunten que el seu pes al mercat podria superar el 65%. «Si ho aconseguim, l’objectiu de vendre únicament vehicles zero emissions el 2025 serà possible», va admetre Christina Bu, directora de l’associació.

Els vehicles més venuts a Noruega

Notícies relacionades

En total es van matricular 141.412 unitats l’any passat a Noruega, 76.789 dels quals van ser vehicles elèctrics. Els cotxes dièsel, que eren majoria amb el 76% de la quota de mercat el 2011, van significar només un 8,6% del mercat. En el segment elèctric, l’any passat el model més venut va ser l’e-tron d’Audi, que compta amb dues opcions de silueta, l’estàndard i l’Sportback, amb un aire més cupè. El Tesla Model 3, model més venut el 2019, va ser el segon. Aquest any, Tesla encara afegirà més opcions amb la introducció del SUV Model Y, que se sumarà als nous llançaments de Ford, amb el Mustang Mach-E, Volkswagen, amb la família ID., i BMW, amb l’iX3.

Segons l’últim Baròmetre de l’Electromobilitat d’Anfac, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions, Noruega és el país europeu més preparat per a la mobilitat elèctrica. Anfac elabora una nota sobre 100 a partir de diferents indicadors com la quota de mercat del vehicle elèctric i el desenvolupament d’una òptima infraestructura de càrrega. El país escandinau ha dominat el panorama comunitari des de fa anys i, segons l’últim estudi, amb dades del tercer trimestre de 2020, és líder destacat amb 261,4 punts sobre 100. Espanya és el quart país per la cua del continent amb 14,9 punts.