Resultats

Borges augmenta els seus guanys el 18,6% malgrat la pandèmia

La companyia destina 10,5 milions a la reactivació de l’hostaleria, els bars i la restauració

borges

borges

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Borges International Group va guanyar en el seu últim exercici fiscal, tancat al maig, 23,7 milions, xifra que suposa un 18,6% més que l’anterior, malgrat la incidència de la pandèmia de la Covid-19. El grup agroalimentari català ha assegurat en un comunicat que, malgrat una segona part de l’exercici «molt complicada», va obtenir el resultat i remarca que ha reinvertit aquests guanys en diverses mesures, entre les quals 10,5 milions destinats a la reactivació de l’hostaleria, els bars i la restauració.

A la memòria corporativa de l’exercici 2018-2019 consta que Borges va guanyar 19,98 milions d’euros, per la qual cosa el grup ha augmentat els seus guanys en aquest últim exercici, malgrat que la seva facturació continua caient. I és que a l’últim exercici fiscal, el corresponent a 2019-2020, tancat el 31 de maig, el grup va facturar 613 milions, un 11,1 % menys, «per la reducció dels preus de les principals matèries primeres que comercialitza el grup, com l’oli d’oliva, les nous i les ametlles», un efecte que serà «més gran en l’exercici fiscal en curs», augura.

Fonts de Borges han precisat que el grup ha augmentat els beneficis perquè s’ha quedat amb negocis de més valor afegit i s’ha desprès de negocis que aportaven molta facturació, però que deixaven poc marge. Els mercats internacionals suposen el 71% dels ingressos totals, un punt menys que l’exercici anterior, i Borges comercialitza els seus productes a 107 països gràcies a les seves oficines i filials comercials situades a Espanya, EUA, França, Itàlia, Rússia, Brasil, l’Índia, la Xina, Singapur i Túnez.

Borges va vendre en el seu últim exercici fiscal 307.000 tones de productes, 24.000 menys que en l’anterior. Del total de tones venudes, destaquen el 41% que correspon a olis d’oliva i un 29% a fruita seca, si bé el grup també ven olives, vinagre, salses, confitats o begudes de fruita seca, entre altres productes.

Malgrat que la facturació és inferior, Borges va obtenir un benefici brut d’explotació de 37,5 milions, un 42,9% superior al de l’exercici anterior. L’any que ve Borges, que compta amb 1.181 empleats al món i és present a 13 països, amb 11 plantes industrials, complirà 125 anys d’història.

Notícies relacionades

L’empresa prepara aquesta efemèride amb la inauguració de Casa Borges, un projecte de rehabilitació de l’edifici i adequació de la finca que l’envolta –pensat per al cultiu de pistatxos, ametllers, oliveres i nogueres–, que ha suposat una inversió de 2,5 milions en una primera fase. D’altra banda, Borges ha explicat que, per minimitzar l’efecte de la crisi de la Covid-19 al sector de l’hostaleria, els bars i la restauració, va ajornar pagaments de la campanya d’estiu i va donar 5 milions d’envasos monodosi d’oli i vinagre, unes accions que van suposar 10,5 milions.

Així mateix, el grup ha invertit 2,5 milions en mesures de generació d’ocupació i protecció dels empleats davant la pandèmia, 10 milions per afegir elements de sostenibilitat a la seva indústria i plantacions agrícoles i uns altres 2,5 milions en seguretat alimentària i R+D a fi de trobar noves solucions de mercat per minimitzar els efectes de la Covid. Borges compta amb tres línies de negoci, liderades per les seves filials Borges Agricultural & Industrial Nuts; Borges Agricultural & Industrial Edible Oils i Borges Branded Foods.

Temes:

Empreses