Publicitat digital
Fins a 300 euros al mes per veure publicitat
Kubik, plataforma en la qual Aggity ha invertit 1,5 milions, preveu ser rendible el 2021

Veure 10 anuncis comercials al dia i, a canvi, rebre una retribució de 300 euros mensuals. Aquesta és la proposta de KubikData, una ‘start-up’ barcelonina que fa més d’1 any i mig que està desenvolupant la plataforma en la qual es podrà veure la publicitat i que sortirà al mercat entre gener i febrer del 2021. Per arrencar el projecte, l’empresa emergent ha comptat amb la inversió d’Aggity, empresa catalana d’Óscar Pierre, pare del jove fundador de Glovo, amb el mateix nom, especialitzada en transformació digital. La companyia ha invertit 1,5 milions d’euros en la iniciativa i s’ha convertit en l’accionista majoritari de la societat. L’altre soci és Carl J. Tessmar, director general i fundador de Kubik.
No obstant, el suport d’Aggity a Kubik va més enllà de la inversió. Els plans de futur de la ‘start-up’ passen per expandir-se utilitzant, en bona mesura, l’estructura internacional de la companyia que dirigeix Óscar Pierre Prats. «Esperem iniciar la internacionalització el 2021, principalment per Llatinoamèrica i també en algun mercat europeu», avança Pierre. El fet de poder recolzar-se en la infraestructura d’Aggity per créixer facilitarà que la companyia pugui afrontar la seva expansió sense, a priori, donar entrada de capital a més socis. «Preveiem assolir la rendibilitat durant l’any que ve», assegura el director general i fundador d’Aggity.
La plataformaKubik funciona a través d’una aplicació mòbil que fa de mitjancera entre les marques i els usuaris. Els usuaris de l’aplicació reben el 50% de la facturació obtinguda per KubikData a partir de la publicitat que consumeixen. Cada usuari pot arribar a ingressar fins a 300 euros mensuals per la visualització de campanyes. Les marques guanyen el benefici de poder fer arribar els anuncis a un públic molt ben segmentat –ja que els usuaris han de completar un perfil detallat per donar-se d’alta– i s’asseguren que la publicitat serà vista. Al final de cada anunci fan una pregunta que verifica que l’usuari hi ha parat atenció. Els principals reptes per a Kubik en aquests primers compassos seran guanyar-se la confiança dels usuaris –que es poden mostrar suspicaços davant una plataforma que els ofereix diners per veure publicitat– i lluitar contra la duplicitat de comptes o possibles fraus a través de bots. L’objectiu de la ‘start-up’ és arribar al milió de persones registrades a la plataforma durant el 2021.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou
- TENSIÓ A MONTILIVI El Girona no sap sortir del laberint des de fa mesos
- El mar al voltant Eliska i la seva lluita per un somni