nou episodi
Els herois de la pandèmia, els protagonistes del tercer capítol de ‘No lo tires’
Aquest capítol se centra en com van viure els treballadors del sector de l’alimentació el confinament com a treballadors essencials
Pots escoltar el podcast a través de la pàgina web d’Actius

Metges, bombers, policies... Molts professionals s’han convertit en herois durant aquesta crisi sanitària, sobretot durant els mesos de confinament.
En aquest tercer capítol de ’No lo tires’ es dona protagonisme als treballadors del sector de l’alimentació. Des dels agricultors fins als treballadors dels supermercats, passant pels repartidors, transportistes i distribuïdors, tots amb feines que fins al març podrien passar desapercebudes i que des d’aleshores han demostrat que són essencials en la nostra societat.
Per donar veu a aquest col·lectiu, Lidia Álvarez i Alicia Navarro expliquen com ho va viure l’Estrella, treballadora d’una coneguda cadena de supermercats, i informen sobre les principals mesures que aquests establiments tenen implantades per fer front al coronavirus.
Notícies relacionadesA més, aquest sector té un altre repte durant aquestes dates nadalenques: les aglomeracions a causa de les compres d’última hora, sobretot per als sopars familiars, reunions que comporten un gran desaprofitament d’aliments.
Com a expert hi participa Félix Martín, secretari general d’Hispacoop, la Confederació Espanyola de Cooperatives de Consumidors i Usuaris, que aporta alguns consells per evitar llençar menjar a les escombraries.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"