AUTOMOCIÓ
La Comissió Europea aprova la fusió de Fiat i el Grup PSA
- La Comissió Europea aprova la fusió després dels compromisos acceptats pels grups FCA i PSA per evitar un impacte negatiu sobre la competència al mercat únic.
- El pròxim 4 de gener els accionistes votaran la creació de Stellantis, la companyia resultant de la fusió, que tindrà seu als Països Baixos i tindrà John Elkann (FCA) i Carlos Tavares (PSA) com els seus líders.

carlos-taveres-despiece /
La Comissió Europea ha aprovat finalment la fusió entre els grups automobilístics FCA (Fiat-Chrysler) i PSA (Peugeot, Citroën, DS i Opel). L’empresa resultant, Stellantis, serà el quart grup mundial en termes de volum, amb 8,7 milions d’unitats (el 9,5% del total global), i el tercer en ingressos, amb 170.000 milions d’euros anuals. Des de Brussel·les han acceptat la unió després dels compromisos acceptats per les dues parts per evitar un impacte negatiu sobre la competència al mercat únic.
Concretament, preocupava una reducció de la competència en el segment dels vehicles comercials petits en països com Bèlgica, la República Txeca, França, Itàlia, Grècia, Lituània, Portugal o Eslovàquia. Des del punt de vista de competència, l’«accés a un mercat de vehicles comercials petits competitiu és molt important per a molts autònoms i pimes de tot Europa». En aquest sentit, PSA s’ha compromès a mantenir l’acord que té amb Toyota i de què es deriva la fabricació de vehicles com el Proace City amb l’ensenya de la japonesa en les seves plantes europees com la de Vigo. Així mateix, les dues parts permetran i facilitaran el servei de manteniment d’altres marques als seus tallers.
Els accionistes voten a principis d’any
Notícies relacionades«Els seus compromisos facilitaran l’entrada i expansió al mercat de furgonetes comercials petites i als mercats en els quals estan actius, la competència continuarà sent dinàmica després de la fusió», acaba la Comissió Europea per donar llum verda a la creació de Stellantis, una companyia que tindrà la seva seu als Països Baixos i estarà liderada per John Elkann, actual de CEO interí de Ferrari i president de FCA, com a president i per Carlos Tavares, CEO de PSA, com a CEO durant els primers cinc anys.
El pròxim 4 de gener, els accionistes dels dos grups votaran per separat la creació de la nova companyia. Ja quan es va anunciar que s’iniciaven les negociacions per a la fusió dels dos consorcis, els principals accionistes de PSA, la família Peugeot, l’Estat francès i el fabricant xinès Dongfeng, es van comprometre a votar a favor de la unió. Una vegada superat aquest tràmit, el procés encararà una fase final de negociacions que preveu culminar amb el naixement de Stellantis a finals del primer trimestre del 2021.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car