AUTOMOCIÓ

La Comissió Europea aprova la fusió de Fiat i el Grup PSA

  • La Comissió Europea aprova la fusió després dels compromisos acceptats pels grups FCA i PSA per evitar un impacte negatiu sobre la competència al mercat únic.
  • El pròxim 4 de gener els accionistes votaran la creació de Stellantis, la companyia resultant de la fusió, que tindrà seu als Països Baixos i tindrà John Elkann (FCA) i Carlos Tavares (PSA) com els seus líders.
carlos-taveres-despiece

carlos-taveres-despiece / ERIC PIERMONT (AFP)

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Europea ha aprovat finalment la fusió entre els grups automobilístics FCA (Fiat-Chrysler) i PSA (Peugeot, Citroën, DS i Opel). L’empresa resultant, Stellantis, serà el quart grup mundial en termes de volum, amb 8,7 milions d’unitats (el 9,5% del total global), i el tercer en ingressos, amb 170.000 milions d’euros anuals. Des de Brussel·les han acceptat la unió després dels compromisos acceptats per les dues parts per evitar un impacte negatiu sobre la competència al mercat únic.

Concretament, preocupava una reducció de la competència en el segment dels vehicles comercials petits en països com Bèlgica, la República Txeca, França, Itàlia, Grècia, Lituània, Portugal o Eslovàquia. Des del punt de vista de competència, l’«accés a un mercat de vehicles comercials petits competitiu és molt important per a molts autònoms i pimes de tot Europa». En aquest sentit, PSA s’ha compromès a mantenir l’acord que té amb Toyota i de què es deriva la fabricació de vehicles com el Proace City amb l’ensenya de la japonesa en les seves plantes europees com la de Vigo. Així mateix, les dues parts permetran i facilitaran el servei de manteniment d’altres marques als seus tallers.

Els accionistes voten a principis d’any

Notícies relacionades

«Els seus compromisos facilitaran l’entrada i expansió al mercat de furgonetes comercials petites i als mercats en els quals estan actius, la competència continuarà sent dinàmica després de la fusió», acaba la Comissió Europea per donar llum verda a la creació de Stellantis, una companyia que tindrà la seva seu als Països Baixos i estarà liderada per John Elkann, actual de CEO interí de Ferrari i president de FCA, com a president i per Carlos Tavares, CEO de PSA, com a CEO durant els primers cinc anys.

El pròxim 4 de gener, els accionistes dels dos grups votaran per separat la creació de la nova companyia. Ja quan es va anunciar que s’iniciaven les negociacions per a la fusió dels dos consorcis, els principals accionistes de PSA, la família Peugeot, l’Estat francès i el fabricant xinès Dongfeng, es van comprometre a votar a favor de la unió. Una vegada superat aquest tràmit, el procés encararà una fase final de negociacions que preveu culminar amb el naixement de Stellantis a finals del primer trimestre del 2021.

Temes:

Cotxes