Efectes de la Covid
Brussel·les autoritza Espanya a donar 2.550 milions en avals a empreses en concurs
L'ajuda es dirigeix a empreses en conveni de creditors però complint amb el calendari de pagaments
El pla encara ha de ser aprovat pel Consell de Ministres

La Comissió Europea ha donat aquest dilluns llum verda al pla d’ajuts públics dotat amb fins a 2.550 milions d’euros amb el qual el Govern de Pedro Sánchez podrà ajuda empreses i autònoms que estiguin en conveni de creditors però estiguin complint amb el calendari de pagaments malgrat la crisi generada pel coronavirus.
L’ajuda té la forma de garanties públiques per a nous préstecs reemborsables concedits per entitats financeres supervisades, i de noves emissions al mercat alternatiu de renda fixa, segons ha informat l’Executiu comunitari, que explica que aquest pla recolzarà prop de 15.000 autònoms i entitats que es trobaven ja en situació de conveni entre el 14 de març i el 20 de juny, quan es va imposar el confinament per intentar contenir la pandèmia.
L’objectiu d’aquest pla, que encara ha de ser aprovat pel Consell de Ministres, és oferir a aquestes empreses les mateixes opcions que una empresa corrent per accedir a línia d’avals de l’ICO a les quals no podien accedir fins ara, però deixant clar que el seu accés està condicionat al compliment precís de les seves obligacions financeres en els terminis establerts.
Et pot interesarEl Govern va notificar els detalls del pla fa tot just uns dies, el 18 de novembre passat, i Brussel·les va donar el seu vistiplau divendres, dia 20, segons han precisat a Europa Press fonts comunitàries. Brussel·les ha examinat el pla notificat en el marc de les regles de Competència que li permeten autoritzar mesures públiques dels Estats membre per compensar empreses o sectors específics afectats per situacions «excepcionals», com està sent la Covid-19.
En el seu examen de l’expedient, la Comissió ha conclòs que aquest paquet d’ajuts està directament relacionat amb les restriccions imposades en el marc de la pandèmia i considera el pla «proporcionat», ja que la indemnització prevista «no excedeix del necessari per reparar els danys».
- METEOROLOGIA La pols africana es resisteix a abandonar Barcelona
- A Catalunya El primer concert massiu sense distància se celebrarà al Sant Jordi el 27 de març
- Polèmica La infanta Cristina col·labora amb una associació que demana un accés universal a les vacunes
- Crisi sanitària Espanya abandona el nivell d’alt risc d’expansió de la Covid
- embargament 53 immobles Villarejo
- 70è ANIVERSARI El Rei lloa l’«esperit audaç i emprenedor» de Catalunya en la visita a Seat
- El Rei i Sánchez visiten la Seat a Martorell | Última hora en directe
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Subscriu la queixa dels empresaris en l’acte de dijous?
- Informe a la fiscalia La Policia atribueix un delicte d’odi a la jove falangista que va denigrar els jueus
- AUTOMOCIÓ El Govern central, Seat i Iberdrola impulsaran la primera fàbrica de bateries d’Espanya