Una sentència reconeix el dret d'una mare soltera a sumar els permisos de maternitat i paternitat
El Tribunal Superior de Justícia del País Basc li permet disfrutar de les vuit setmanes addicionals de prestació per naixement i cura de fill després d'haver tingut les 16 setmanes

zentauroepp54717776 barcelona 31 08 2020 sociedad mujer madre con beb 201118175505 /
El Tribunal Superior de Justícia del País Basc (TSJPB) ha reconegut el dret d’una treballadora que al ser mare va formar una família monoparental a disfrutar de 24 setmanes de permís per naixement i cura de fill, al sumar a les 16 setmanes del permís de maternitat les vuit setmanes addicionals regulades com a permís per a l’altre progenitor, han informat fonts del sindicat ELA, que ha promogut el cas en els tribunals.
Segons han assenyalat, en una sentència recent, que ha sigut recorreguda pel Ministeri Fiscal, l’alt tribunal ha estimat la pretensió de la treballadora, advocada d’ELA, que va tenir una filla el juny del 2019 i va formar una família monoparental i que, després de disfrutar del permís de maternitat (actualment denominat permís per naixement i cura del menor), va sol·licitar a l’Institut Nacional de Seguretat Social aquelles vuit setmanes addicionals de permís, cosa que li va ser denegat.
Gaudi de les vuit setmanes addicionals
La treballadora va recórrer i el TSJPV ha declarat el seu dret a disfrutar de les vuit setmanes addicionals de prestació per naixement i cura de fill i ha condemnat l’INSS i la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) a abonar la prestació corresponent, segons ELA.
Notícies relacionadesEl sindicat ha explicat que el tribunal ha tingut en compte la protecció del menor a l’entendre que la seva atenció, cura i desenvolupament patirà una minva respecte a aquells altres en una situació semblant, enquadrats en un model familiar «biparental».
ELA ha posat de manifest que mentre els menors de famílies «biparentals», segons la normativa del 2019, «tenien dret a disfrutar de la cura dels seus progenitors, per un temps de 16 + 8 setmanes, els de les famílies monoparentals només tenien dret a disfrutar de la cura de la seva única progenitora, és a dir, 16 setmanes».
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta