CAMPANYA COMERCIAL

El Dia del Solter, primeres ofertes d'hivern a Espanya

Aliexpress i El Corte Inglés protagonitzen una jornada mundial de descomptes comercials en plena pandèmia

L'11/11 va moure l'any passat més vendes que el Black Friday i Cyber Monday junts als EUA

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El dia del solter, la jornada mundial de descomptes de l’11 de novembre, aspira a convertir-se en la de més vendes ‘online’ de l’any. Coneguda com Dia Mundial del Shopping, l’invent asiàtic s’ha convertit en un instrument més per animar les compres ‘online’ en temps de pandèmia. El gegant xinès Aliexpress aposta per Espanya, el seu segon mercat en importància després de Rússia, i anuncia descomptes de fins al 70%. Un dia d’ofertes, previ al Black Friday i el Cyber Monday.

Les previsions inicials són menys encoratjadores del previst per les traves pandèmiques, tot i que la perspectiva europea enterboleix la visió d’una cita mundial en la qual el gegant Aliexpress, del grup xinès Alibaba, aposta de manera decidida. Altres firmes com El Corte Inglés s’han sumat a la jornada de descomptes batejant el dia del solter com ‘Dia mundial del Shopping’, amb ofertes d’entre el 30% i el 40% en productes de tot tipus. 

Rellevància mundial

L’any passat, l’11/11 es va consolidar com la jornada de descomptes més important del món en termes de vendes, amb un total de 38.400 milions de dòlars, el 26% més que l’any anterior i el doble que el Black Friday i el Cyber Monday junts als EUA el 2019. Segons Aliexpress, s’esperen descomptes de fins al 70% aquest any. A nivell mundial, es registra en el portal un increment de les vendes de productes de més preu unitari. És el cas de televisors (un 67% més de vendes que l’any passat), tauletes (50%), patinets elèctrics (225%), mòbils (60%) i rellotges intel·ligents (140%). 

Més venedors espanyols

Segons la directora d’Aliexpress a Espanya, Itàlia i Portugal, Estela Ye, en l’edició d’aquest any del dia del solter s’han sumat al ‘marketplace’ un 130% més empreses espanyoles que l’any passat per vendre els seus productes al món. Entre les firmes, Ye va destacar Cecotec i MyTech. Marques reconegudes com Braun, Oral B, Lego i Olay entren per primera vegada a Aliexpress.

Entreteniment

En l’edició d’aquest any, Aliexpress potenciarà de manera especial el que els experts en distribució denominen el ‘shoppertainment’, el desembarcament de les tècniques de venda basades a trufar comerç electrònic, entreteniment i adaptació al canvi en els estils de vida. Sota aquest difús còctel d’ingredients, el gegant xinès Aliexpress pretén submergir els potencials visitants de la seva web o app en noves experiències de compra basades en el joc, l’‘streaming’ o emissions de vídeo en temps real i la promoció basada a incentivar la proactivitat del consumidor (amb la potenciació de cupons de descompte, promocions creuades, un megasorteig entre compradors, etc). 

A més de promocions i descomptes, AliExpress també organitza un sorteig, en el qual els clients poden aconseguir premis com el lloguer durant un any d’un vehicle Kia, viatges amb Vueling o un creuer amb Halcón Viajes. Per obtenir un número per participar en el ‘megasorteig’, que té premis amb un valor acumulat de 345.000 euros, els clients han de recomanar Aliexpress a tres amics abans de l’11/11, i durant l’11 de novembre (entre les 9 h i les 20 h). Cada compra superior a 20 euros atorga també una participació.

Notícies relacionades

Segons estudis d’Aliexpress-Alibaba, la taxa de conversió d’una visita a la web en vendes és un 300% major si s’incorpora vídeo o ‘streaming’ promocional. Els creadors de contingut en xarxes socials estan d’enhorabona ja que en el futur de la venda ‘online’ guanyaran pes en aquesta aposta de fer de la botiga ‘online’ un espectacle. Segons la previsió d’Aliexpress, més d’un centenar de creadors de continguts a Espanya treballaran amb marques a la plataforma per promocionar els seus productes. S’han fet més 300 sessions de ‘live streaming’ entre el 28 d’octubre i l’11 de novembre, tot per potenciar el consum. 

En el cas dels enviaments a Espanya, Aliexpress assegura que s’han reduït els temps d’entrega un 30% respecte a anys anteriors i que la intel·ligència artificial ha permès oferir la possibilitat d’entrega combinada en milers de productes per accelerar aquests enviaments i reduir els costos logístics. A la pràctica, els enviaments des de la Xina poden arribar fins a 10 dies. La implementació de magatzems a Espanya i a Europa ha permès que els enviaments puguin arribar entre 3 i 7 dies i fins i tot menys si el magatzem és a Espanya.