EFECTES DE LA COVID
La Taula del Turisme eleva a 135.000 milions les pèrdues en el sector aquest any per la pandèmia
El sector turístic exigeix la implementació de corredors aeris segurs com a estratègia per reactivar l'arribada de turistes
zentauroepp54979002 julve200918101209
La Taula del Turisme ha elevat fins als 135.000 milions la seva estimació de les pèrdues que el sector turístic patirà aquest 2020 com a conseqüència de la pandèmia i ha advocat per la implementació «immediata» de corredors aeris segurs com a estratègia per reactivar l’arribada de turistes a Espanya a partir de l’abril del 2021.
«La inversió en tests realitzats als turistes als seus aeroports d’origen i la repetició d’aquests tests a la seva sortida suposaria una partida nímia en comparació amb l’estalvi directe que obtindria l’Estat de la reactivació econòmica del sector i la desafectació de milers de treballadors dels expedients de regulació temporal d’ocupació (ertos)», ha explicat el president de la Taula del Turisme, Juan Molas, aquest dimecres durant la seva intervenció en el Ple de l’associació, al qual també ha assistit el president de la patronal CEOE, Antonio Garamendi.
Segons ha assenyalat l’associació, les previsions de tancament d’exercici són «devastadores» per al turisme que, a l’espera d’una vacuna, veu limitades les seves opcions de «recompondre’s mínimament» a l’habilitació de corredors turístics segurs. «Si no trobem la manera d’equilibrar la salvaguarda tant de la salut com de l’economia, el desastre econòmic i social no tardarà a escalar a nivells intolerables», ha advertit Molas.
Per al president, la «clau» està, per tant, en l’agilitat de l’actuació polítiques, ja que considera que «està en mans del Govern implementar immediatament i a un cost més que assumible aquests corredors sanitaris socorrent així el sector turístic». Juntament amb la creació prioritària dels corredors aeris, la Taula del Turisme manté la reivindicació d’una sèrie de mesures sol·licitades al Govern en els últims mesos i que impactarien positivament en el sector, com l’ampliació dels ertos fins al 30 de juny del 2021, la reducció de l’IVA turístic al 7% fins al 2022 i determinades bonificacions o exempcions en els impostos recaptats per les comunitats autònomes i municipis, entre d’altres.
El president de la Taula del Turisme s’ha referit també a la importància de la pròxima edició de Fitur, la celebració de la qual està prevista del 19 al 23 de maig del 2021. Tenint en compte que aquest mes de novembre no ha tingut lloc la World Travel Market de Londres i que l’ITB Berlín de març del 2021 està cancel·lada, Fitur serà la primera de les tres grans fires internacionals de turisme que es pugui celebrar.
«Des de la Taula del Turisme fem una crida a la sensibilitat del conjunt del sector perquè participi activament en la pròxima edició de Fitur, al mateix temps que esperem la màxima col·laboració de part d’Ifema com a organitzadora del certamen per afavorir aquesta participació mobilitzant tots els incentius al seu abast», ha remarcat la Taula.
- Son Així és la migdiada perfecta per a la salut, segons un estudi espanyol avalat per Harvard
- Memòria reconstruïda Set dones i un jove fan el primer pas per «reconstruir» un poble deshabitat
- Seguretat viària Multa de 200 euros i pèrdua de 2 punts del carnet per fer un mal ús del parasol del cotxe
- Com pensa arreglar-ho, Trump?
- Combustibles Preu de la gasolina i del dièsel avui, 20 d'abril a Espanya per la Guerra de l'Iran: la baixada dels carburants s'allarga un dia més
