Projecte de Pressupostos
Escrivá retreu al Banc d'Espanya que parli de pensions i sous públics
El ministre de Seguretat Social demana al governador que se centri en la política monetària
El Govern defensa la pujada salarial del 0,9% per a pensionistes i empleats públics

rosas55760747 escriv201105102133 /
El ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, ha retret aquest dijous al governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos, que dediqués la seva intervenció d’ahir en el Congrés a partides «micro» dels Pressupostos del 2021, com les pensions i els sous públics, en lloc de parlar de la política monetària i macroprudencial, que és el que s’espera, ha dit, d’aquesta entitat.
«Quan el governador del Banc d’Espanya va al Parlament el que ens interessa saber és què passarà amb la política monetària, la macropudencial, què passarà amb els bancs, quines són les previsions d’inflació [...] M’hauria interessat més sentir això», ha apuntat Escrivá durant la seva intervenció en els Esmorzars Informatius d’Europa Press.
Notícies relacionadesEscrivá ha defensat el manteniment del poder adquisitiu de pensionistes i empleats públics, assegurant que és una «manera de transmetre certesa» als ciutadans i una decisió «legítima», i ha advertit que això «no té res a veure ni posa en qüestió el camí de consolidació fiscal a mitjà termini». «El problema del dèficit públic no està en les pensions ni en els sous públics», ha emfatitzat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"