renda variable
Lleida.net fa el gran salt a la Borsa de Nova York
La firma de serveis digitals s'incorpora en el mercat novaiorquès de valors en creixement després de cotitzar en el MAB i Euronext

zentauroepp55719574 economia lleidanet
La companyia de serveis tecnològics Lleida.net ha fet el salt aquest dilluns a la Borsa de Nova York, després de créixer en el mercat alternatiu borsari (MAB) de Madrid i París. L’empresa, fundada el 1995 a Lleida per Sisco Sapena, està especialitzada a proveir serveis de firma digital i processos de contractació i notificació electrònica certificats, i en els últims anys ha crescut gràcies als serveis de missatges SMS professionals. L’empresa ha debutat a la plataforma de negociació internacional OTC Markets, després d’haver multiplicat per nou el seu preu aquest any.
El toc de campanya de sortida, en realitat, ha sigut virtual, els directius de la companyia estaven ‘telepresents’ mentre que el mercat ha posat un vídeo amb el compte enrere que culminava a les 15.30 hores. La companyia ha sortit a 10 dòlars, un preu pròxim als 8,75 euros que cotitza en el MAB i els 9 euros de l’Euronext, on també té registrada les seves accions.
«Ens complau donar la benvinguda a Lleida.net d’Espanya a la creixent llista d’empreses internacionals que operen a OTCQX», ha dit Jason Paltrowitz, vicepresident executiu de serveis corporatius d’OTC Markets Group. «El mercat OTCQX ofereix a les empreses globals qualificades un accés eficient i rendible en els mercats de capitals dels EUA sense els onerosos requisits de registre de la SEC o la necessitat de canviar els seus informes financers i de divulgació», ha afegit.
«Negociar en el mercat OTCQX és un pas clau en el nostre viatge per fer de Lleida.net una empresa veritablement global. Creiem que OTCQX permetrà als inversors nord-americans conèixer i invertir en Lleida.net i la indústria de la signatura electrònica i tenen molta confiança en el rendiment que podrem tenir en el mercat nord-americà», va explicar Sisco Sapena, fundador de la corporació.
Sapena és el soci principal de la companyia, amb el 38% de les accions. La SEPI, Enisa i Banco Santander compten amb els paquets del 7% cada un, mentre que la firma francesa Eiffel Investments manté entorn deñ 5% des que cotitza a París.
500 companyies internacionals
El segment del mercat novaiorquès OTC (‘Over The C Counter’, fora del mercat organitzat), reuneix prop de 500 companyies internacionals i capitalitza 1,4 bilions de dòlars. El desembarcament «facilitarà que un major nombre d’inversors internacionals pugui accedir al capital de la companyia», segons va assenyalar la mateixa firma, que va arribar a disparar-se aquest any a Euronext Growth i a BME Growth per sobre del 800%.
Notícies relacionadesAl llarg del 2020, l’empresa s’ha consolidat com la més líquida del mercat alternatiu espanyol, amb volums de negociació acumulats de més de 100 milions d’euros, que ja són 50 vegades més que el conjunt dels registrats el 2019, segons dades de Lleidanet.
Lleida.net és líder europeu en la indústria de la notificació electrònica i la firma digital (eSignature). Milers d’empreses a tot el món utilitzen els seus mètodes de certificació, notificació, recepció i contractació en línia, i la seva cartera de patents és una de les més sòlides de la indústria, amb més de 187 patents atorgades a tot el món. L’empresa té operacions a 19 països. Més de 70 països reconeixen la validesa legal dels mètodes electrònics de l’empresa espanyola com a mtijà per certificar notificacions legals en els processos de contractació.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura