35 CONGRÉS AECOC

Garamendi veu que els Pressupostos són «poc realistes» i alerta de la falta de confiança del consumidor

El president d'Aecoc, Javier Campo, adverteix que els ajuts empresarials «només han servit per finançar pèrdues i que ara toca evitar tancaments»

El president de Consum, Juan Luis Durich, assegura que els preus no han pujat, el que passa és que no s'han pogut fer promocions

El presidente de la patronal CEOE, Antonio Garamendi, durante la inauguración de la  35º edición del Congreso de Gran Consumo organizado por la Asociación de Fabricantes y Distribuidores (AECOC), en Valencia, Comunidad Valenciana (España), a 28 de octubre de 2020. Garamendi aporta su análisis sobre el contexto económico actual y las previsiones para los próximos meses.

El presidente de la patronal CEOE, Antonio Garamendi, durante la inauguración de la 35º edición del Congreso de Gran Consumo organizado por la Asociación de Fabricantes y Distribuidores (AECOC), en Valencia, Comunidad Valenciana (España), a 28 de octubre de 2020. Garamendi aporta su análisis sobre el contexto económico actual y las previsiones para los próximos meses. / Rober Solsona (Europa Press)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Antonio Garamendi, considera que els Pressupostos Generals de l’Estat del 2021 que ha presentat el Govern són «poc realistes», ja que l’economia no creixerà un 9%, i augura que el dèficit no serà tampoc del 7%, «sinó que serà més elevat», amb la qual cosa es produirà un «desfasament». Garamendi, que ha participat en la inauguració del 35è Congrés Aecoc de Gran Consum, ha defensat que «no és el moment» d’apujar impostos perquè fins i tot als altres països (França, Regne Unit, etc.) els estan abaixant i «és el moment d’ajuts». Segons la seva opinió, amb la pujada d’impostos «s’està castigant de nou les empreses». Segons la seva opinió, la no exempció del 100% dels dividends d’empreses a l’estranger és «un càstig a empreses multinacionals espanyoles que és justament el que necessitem a Espanya per crear ocupació digna».

Javier Campo, durant la seva presentació en el Congrés.

El Congrés d’Aecoc, que se celebra a València, reuneix els màxims representants d’empreses líders del sector per analitzar l’impacte de la Covid-19 sobre l’economia i el consum. El president d’Aecoc, Javier Campo, ha dibuixat un panorama més marcat per les ombres que per les llums conseqüència del que ha definit com una «catàstrofe natural que ha afectat transversalment al país», així que és necessari reactivar la col·laboració publicoprivada en la recuperació. De l’entorn de preocupació imperant destaca la sensació que els ajuts destinats a les empreses fins ara «només han servit per finançar pèrdues, i que ara toca evitar tancaments». La recuperació no s’espera fins d’aquí més de dos anys. Per Aecoc, la recuperació passa per la potenciació de les exportacions i la inversió empresarial, ampliar els terminis dels ertos i els períodes de carència dels crèdits, revisar la llei concursal, frenar els costos laborals i la pujada d’impostos, i generar confiança entre els consumidors. 

Notícies relacionades

Garamendi ha advertit també sobre un «punt d’inseguretat» al veure el vicepresident del Govern (Pablo Iglesias) dir que farà una llei del lloguer «que serà la més intervencionista d’Europa amb els lloguers». Així mateix, ha mostrat la seva preocupació perquè és necessari fer confiança als inversors i propietaris de les vivendes. Segons Garamendi, «el terme de la regulació més intervencionista d’Europa va en sentit contrari del que fa Europa i nosaltres volem més Espanya i més Europa».

Sobre l’estat d’alarma, considera un «error» plantejar l’estat d’alarma fins al 9 de maig, perquè «aquest plantejament que diuen que genera seguretat, el que genera realment és inseguretat en la part econòmica», ja que suposa donar per acabada la campanya comercial i turística de Nadal i Setmana Santa. 

El president de Consum nega que els preus hagin pujat

El president de la cadena Consum, Juan Luis Durich, ha assegurat durant el congrés d’Aecoc a València que és fals que els supermercats espanyols hagin apujat els seus preus, però ha reconegut que el que assenyalen les estadístiques és que amb la pandèmia no ha sigut possible impulsar campanyes promocionals habituals. «Els preus no han pujat, és que no hem pogut fer promocions, en plena pandèmia i amb problemes d’aprovisionament hauria sigut un despropòsit», ha dit Durich. Sobre els auguris en el sector que pronostiquen una guerra de preus en la recta final de l’any, Durich ha opinat que no percep tensió, però que la guerra de preus «existeix sempre» i és possible que algunes cadenes líders vulguin recuperar el mercat perdut aquest any.