Empreses

L'amo de La Tagliatella ven el 7,5% de Glovo a Delivery Hero per 76 milions

El 'delivery' abraça un ball d'operacions en un sector encaminat cap a la seva consolidació

L'amo de La Tagliatella ven el 7,5% de Glovo a Delivery Hero per 76 milions
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’amo de marques de restauració com La Tagliatella o Sushi Shop, AmRest, ha arribat a un acord amb el gegant del menjar a domicili Delivery Hero per a la transmissió de la seva participació en l’espanyola Glovo, que ascendeix a un 7,5% del capital social actual, per un import total conjunt de 76,15 milions d’euros, segons ha informat la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). 

L’operació està subjecta a la verificació de condicions habituals en aquest tipus d’operacions i al compliment dels corresponents requisits corporatius d’acord amb la normativa interna de Glovo. Una vegada que aquestes condicions i requisits quedin complerts AmRest ha assenyalat que informarà el mercat de l’execució de l’operació. 

La companyia propietària de La Tagliatella ha assenyalat que aquesta operació no té impacte financer per al grup, ja que la valoració comptable d’aquesta inversió ascendeix a 76,2 milions. AmRest va registrar unes pèrdues de 162,3 milions d’euros durant el primer semestre d’aquest any, marcat per la crisi sanitària de la Covid-19, davant uns beneficis d’11 milions d’euros d’un any abans.

Notícies relacionades

Aquesta transacció s’emmarca dins d’un ball d’operacions empresarials que les companyies de menjar a domicili estan portant a terme de cara a la seva consolidació, que s’ha accelerat amb la pandèmia. Així, l’últim any s’han produït dues grans operacions, la de Just Eat Takeaway amb Grubhub i UberEats amb Postmates. A més, d’altres com 

la compra de Just Eat per Takeaway, cosa que dona lloc a un gegant mundial, en guanyar de la batalla a Prosus, el braç inversor de Naspers i accionista de referència de Delivery Hero. La mateixa Delivery Hero va comprar la sud-coreana Woowa Uber Eats va vendre el seu negoci a l’Índia a Zomato, va traspassar les seves operacions als Emirats Àrabs Units a Careem, la seva filial del Pròxim Orient, i va finalitzar la seva activitat en set mercats més.

Temes:

Glovo