ESTUDI D'AECOC

Amazon, líder de la distribució de productes de gran consum a Espanya

El gegant és el distribuïdor de begudes més gran, productes de salut, drogueria i articles per a nadó

FILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics center in Boves, France, November 5, 2019. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo

FILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics center in Boves, France, November 5, 2019. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo / PASCAL ROSSIGNOL (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El gegant Amazon és el distribuïdor de productes més gran de gran consum a Espanya per internet. Segons les dades de l’informe ‘E-Commerce en Gran Consum’, publicat per AECOC hopperview i Netquest, Amazon és el líder del mercat ‘online’ en general en termes de valor gràcies al seu lideratge en la venda de begudes, productes de salut, drogueria i productes per a nadó.  Les dades de l’estudi realitzat per l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc mostren que segueixen en la venda ‘online’ Amazon, les webs de Carrefour, El Corte Inglés, Dia i Hipercor. 

El rànquing de fabricants amb més vendes està compost per Procter & Gamble, Affinity Petcare, Nestlé, Mars i Colgate Palmolive. Per marques, les cinc més venudes per canals ‘online’ en productes de gran consum són Royal Canin, seguida per Advance, Dodot, True Instinct i Nestlé.

El percentatge d’espanyols que van comprar productes de gran consum a través del canal ‘online’ va passar del 16,8% al 28,9% entre el primer semestre del 2019 i el del 2020, segons les dades de l’informe, basat en l’estudi durant els últims 24 mesos d’activitat a internet de més de 10.000 usuaris. El percentatge de visitants a les webs dels operadors del sector també va créixer: va passar d’un 47,9% en els primers sis mesos de l’any passat al 55,6% en el mateix període del 2020.

Si en els mesos de gener i febrer del 2020 el percentatge d’espanyols que havien comprat productes de gran consum ‘online’ era de l’11,8%, el març i l’abril –coincidint amb l’estat d’alarma– va arribar al pic de 17,1% per quedar-se en un 14,6% en els mesos de maig i juny. Les dades d’aquest últim període mostren com el canal ha consolidat un percentatge de compradors notablement superior als que tenia abans de la crisi sanitària.

En el detall per categories, els productes que van registrar un creixement més gran van ser els d’alimentació, que van passar d’un 3,8% de compradors en el període de gener i febrer a un 5,7% el maig i el juny, i van arribar al sostre del 8,4% durant el confinament. Els articles de salut i bellesa, per la seva part, continuen sent els més adquirits pel canal ‘online’, amb una taxa de compradors del 8,6% en l’últim període analitzat.

Alimentació, salut i bellesa, motors del canal

Notícies relacionades

Alimentació, salut i bellesa són, de fet, les categories amb més compradors ‘online’ de gran consum durant el primer semestre de l’any, amb un 12,6% i un 20,5%, respectivament sobre el total. Els productes d’alimentació, no obstant, representen el 35% del valor de les compres del canal, per davant de salut i bellesa (33%), mascotes (14%), drogueria (8%), nadons (6%) i begudes (4%).

L’informe destaca també el domini en consum ‘online’ de productes d’alimentació dels supermercats i hipermercats nacionals, amb un 85,5% de les vendes en aquesta categoria. No obstant, són els ‘pure players online’ els que més han crescut dins del sector gran consum en la comparativa entre els primers semestres de 2019 i 2020, passant de tenir un pes del 16% al 30%, respectivament. Aquest creixement s’explica pel seu lideratge en les vendes en productes de salut i bellesa (45,4% del total) i per a nadons (45,2%).