finances públiques
El Govern reclama repetir el fons Covid en el 2021 via transferències
La Generalitat considera «insuficient» la proposta per part del ministeri d'Hisenda

aragones co
El Govern de la Generalitat considera «insuficient» el dèficit de referència proposat pel ministeri d’Hisenda a les autonomies, que aquest any és del 0,2% del PIB, uns 424 milions d’euros; i que es produeixi un «salt sobtat» fins al 2,2% el 2021.
La secretària d’Economia, Natàlia Mas, ha criticat que la proposta base de l’Executiu central per al 2,2% del PIB inclogui que els recursos procedents del fons Covid per a aquest any engreixin el dèficit de l’any que ve. «Per al 2021 cal mantenir, com a mínim, els recursos obtinguts el 2020, mantenint els avançaments a compte i el fons Covid», ha afirmat i ha defensat que els diners arribin a mode de transferències directes.
«L’Estat és el que té accés als mercats i pot utilitzar els mecanismes dels fons europeus i és a qui li correspon dur a terme aquesta tasca, la transferència de recursos a les comunitats autònomes,» ha afegit. En resum, la Generalitat defensa que els 16.000 milions del fons Covid que rebran les comunitats aquest any es repeteixi el que ve, de nou, com a transferència, no creant dèficit via FLA o d’altres mecanismes per facilitar la liquiditat.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Estrena Un Quixot per repensar la salut mental
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari