EVOLUCIÓ DELS PREUS
L'IPC modera la seva caiguda al 0,5% a l'agost per l'electricitat
La inflació encadena cinc mesos de taxes negatives
zentauroepp28103234 economia endesa instalacion de contadores digitales digital200730170531
Els preus van caure un 0,5% a l’agost en taxa interanual, una dècima menys que el mes anterior, a causa de l’encariment de l’electricitat, segons l’índex de preus de consum (IPC) que ha confirmat aquest divendres l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Aquesta dada suposa moderar una dècima l’evolució de juliol –quan van descendir un 0,6%– malgrat que el sector turístic va continuar sent un llast l’evolució dels preus.
Amb la dada d’agost, la inflació encadena cinc mesos de taxes negatives, amb descensos del 0,7% en abril, el 0,9% al maig, el 0,3% al juny i aquest 0,6% de juliol, en plena pandèmia de Covid-19 en la qual els preus van tornar a terreny negatiu després de gairebé quatre anys en positiu.
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Medi ambient Catalunya encarrega radiografiar 300 arbres monumentals per conèixer el seu estat de salut
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La dana, un any després
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Empreses Catalunya té sobre la taula 400 projectes d’inversió estrangera, dels quals 70 estan molt avançats
- Un any de la dana Mazón s’aferra a la reconstrucció en un discurs sense menció al seu futur polític
