Carrera tecnològica

Johnson exclou la tecnològica Huawei del Regne Unit

El Govern britànic fa marxa enrere i obliga a desmantellar xarxes de la firma xinesa per al 2027

zentauroepp54110441 huawei logo200714140440

zentauroepp54110441 huawei logo200714140440 / DANIEL LEAL-OLIVAS

1
Es llegeix en minuts
Begoña Arce

El Govern britànic s’enfronta a la Xina i prohibeix la tecnologia Huawei al Regne Unit per raons de seguretat. Les operadores de telecomunicacions no podran comprar tecnologia de la firma xinesa després del 31 de desembre i hauran de desmantellar a les seves xarxes la presència de Huawei 5G per al 2027. 

Notícies relacionades

La tornada enrere del Govern, que hi havia donat llum verda a la presència de Huawei en el passat, costarà entorn de 2.000 milions de lliures i retardarà la xarxa de 5G al Regne Unit  durant tres anys. La mesura va ser anunciada dimarts pel ministre de Cultura, Oliver Dowden, a la Cambra dels Comuns. «No ha sigut una decisió fàcil de prendre, però és la correcta per a les xarxes de telecomunicacions del Regne Unit, per a la nostra seguretat nacional i la nostra economia, tant ara com a llarg termini», va declarar Dowden  

L’exclusió complaurà sens dubte els Estats Units i Donald Trump, però implica l’enfrontament amb el Govern de Pequín.  Trump havia demanat als aliats que excloguessin Huawei. Al gener el Govern de Boris Johnson va autoritzar la firma xinesa a subministrar el 35% de les noves xarxes de 5G. Des d’aleshores les noves sancions imposades per Washington, la forma en què la Xina ha portat l’epidèmia de coronavirus, la situació a Hong Kong i altres abusos de drets humans han provocat una revolta dels diputats conservadors, que han forçat Johnson a fer marxa enrere.

Temes:

Regne Unit