Empreses

El 94% de les botigues d'Inditex ja estan obertes després dels tancaments per la Covid

El president de la companyia defensa la «fortalesa» del seu model de negoci durant la crisi

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El 94% de les botigues d’Inditex ja estan obertes, segons ha anunciat el seu president, Pablo Isla,durant la junta d’accionistes que s’ha celebrat aquest dimarts de manera telemàtica. El president de la multinacional gallega ha recordat que a l’abril el grup tenia la majoria dels seus establiments tancats a tot el món –arribant a tenir el 90% de les botigues tancades– i el 95% de les vendes aquell mes provenien del canal ‘online’, però tot «va tornant a una situació de més normalitat».

La multinacional gallega s’ha vist impactada per la Covid en la primera meitat de l’exercici, segons ha exposat el seu president. No obstant, la «fortalesa» del seu model de negoci, segons el seu parer, li ha permès trampejar el temporal. «La primera meitat de l’any, fins a finals de juny, ha estat molt condicionada pel coronavirus, però s’ha posat de manifest la fortalesa del nostre model de negoci, així com la nostra capacitat de reacció i d’adaptació des de tots els punts de vista», ha indicat.

Notícies relacionades

L’aposta de la companyia per integrar aquests dos mons –físic i digital– forma part de la seva estratègia a llarg termini implantada, a la qual s’uneix la flexibilitat i la sostenibilitat. «Tres idees que són clau», segons Isla, i que es mantenen intactes en el seu full de ruta. Així, a més de l’aposta pel món ‘online’, la companyia impulsa la presència física a través de dos eixos: ubicació i imatge de botiga. En aquest sentit, Isla ha avançat que en els pròxims mesos es produiran dues obertures «rellevants». D’una banda, la secció d’home de la botiga del passeig de Gràcia a Barcelona, i de l’altra, un edifici a Pequín que serà una de les botigues «més importants de l’empresa a Àsia».

El directiu ha destacat el creixement de vendes del 6,5% en superfície comparable el 2019 i el creixement del 23% de l’àmbit ‘online’. «Ha sigut un exercici molt sòlid en el qual hem generat molta caixa. La prioritat és reinvertir en el creixement del negoci i completar-lo amb una política de distribució de dividends per als nostres accionistes», ha afegit Isla. La companyia ha aprovat aquest dimarts un repartiment de dividend sobre els comptes del 2019 de 0,35 euros per acció.