BALANÇ D'UNA MULTINACIONAL

L'any passat Damm va augmentar les vendes el 10% en plena expansió internacional

El grup alimentari català va facturar 1.385 milions i va entrar a 12 nous mercats

El benefici net va arribar als 120 milions, el 7% més, amb unes inversions de 100 milions

damm

damm

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’any passat el grup Damm va catapultar l’activitat i els ingressos gràcies a la internacionalització de l’empresa i la diversificació de l’activitat. El 2019 el grup català va assolir una facturació de 1.385 milions d’euros, un 10% més que el 2018, en un exercici marcat per l’entrada a 12 nous mercats i unes inversions que van arribar als 100 milions d’euros. Damm, amb presència als sectors de begudes, logística, restauració (Rodilla, Jamaica, Cafè de Indias i Hamburguesa Nostra) i alimentació (Ebro Foods) va arribar a un resultat brut d’explotació (ebitda) de 247 milions d’euros, un 25% més que l’any anterior, cosa que situa el benefici net en 120 milions, el 7% més.

Des del mes de març l’activitat de la companyia s’ha vist afectada per la crisi de la Covid-19, que va suposar el tancament total del canal d’hostaleria, però es mostra confiada a recuperar l’activitat en els pròxims mesos. La firma s’ha esforçat per minimitzar l’impacte de la pandèmia en els clients i recolzant l’hostaleria de manera decidida en aquestes últimes setmanes d’arrencada. Malgrat que s’ha tallat una via rellevant d’ingressos, el grup va mantenir la capacitat productiva garantint el subministrament a les cadenes de supermercats i elevant paral·lelament les mesures de seguretat dels sistemes de producció. 

L’expansió internacional i la diversificació d’ingressos i marques van ser les claus del balanç positiu de l’exercici 2019. En relació amb la internacionalització, la companyia va registrar un increment de les vendes a tots els canals i mercats en què opera. Actualment, Damm és present a més de 120 països i s’ha convertit per mèrits propis en una de les multinacionals catalanes de marca més reconeixible. Damm disposa de 14 fàbriques a la península Ibèrica, on produeix i envasa més de 17 milions d’hectolitres de cervesa, aigua, refrescos, llet i batuts. Té unes 20 marques diferents de cervesa

Les vendes internacionals han passat de representar l’1,5% de les vendes el 2008 a superar el 25% actualment. D’acord amb aquest creixement, la companyia ha incrementat el nombre total d’empleats, i ha passat de 4.574 el 2018 a 4.900 a tancament del 2019.

Notícies relacionades

Demetrio Carceller, president executiu de Damm, ha remarcat mitjançant un comunicat que «els resultats del 2019 han sigut fruit de l’esforç de la companyia per continuar creixent de forma sostenible i en l’àmbit internacional, gràcies a la solidesa de les nostres marques, que actualment conformen una extensa cartera de productes, així com a la consolidació de la nostra àmplia xarxa de distribució i un gran esforç inversor destinat a incrementar la nostra capacitat de producció, millorant, alhora, l’eficiència a tota la cadena de subministrament».

La companyia és conscient que en els pròxims anys les mesures mediambientals seran clau. D’aquesta forma ha protagonitzat el llançament dels primers ‘packs’ de llaunes d’Estrella Damm lliures de plàstic a través d’un nou sistema d’embalatge amb cartró 100% biodegradable. 

Temes:

Empreses Damm