Empreses

Uber compra Postmates per 2.340 milions en accions

L'adquisició es completarà en el primer trimestre del 2021

zentauroepp52168286 uber200207134849

zentauroepp52168286 uber200207134849 / Seth Wenig

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

La companyia de transport i mobilitat Uber Technologies ha arribat a un «acord definitiu» per adquirir l’empresa de repartiment de menjar a domicili Postmates per uns 2.650 milions de dòlars (2.340 milions d’euros) en accions, cosa per a la qual la plataforma preveu emetre al voltant de 84 milions de nous títols ordinaris per aconseguir el 100% del capital de la seva competidora, va indicar l’empresa.

Els consells d’administració de les dues companyies han aprovat la transacció, i accionistes que representen la majoria de les accions en circulació de Postmates s’han compromès a recolzar l’operació, que està subjecta a l’aprovació dels accionistes de Postmates i dels reguladors. S’espera que la compra es podria completar en el primer trimestre del 2021.

«Uber i Postmates han compartit durant molt temps la creença que plataformes com les nostres poden impulsar molt més que només l’entrega d’aliments: poden ser una part molt important del comerç local i les comunitats, cosa que és encara més important durant crisis com la de la Covid-19», va dir Dara Khosrowshahi, conseller delegat d’Uber. «Junts podem assegurar-nos que, a mesura que la nostra indústria continuï creixent, ho farà en benefici de tots a les comunitats a les quals servim», va dir el cofundador i conseller delegat de Postmates, Bastian Lehmann.

Amb la compra de Postmates, Uber es rescabala de la fallida adquisició de Grubhub, finalment adquirida per Just Eat Takeaway, que a principis de mes va formalitzar la seva adquisició per 7.300 milions de dòlars (6.445 milions d’euros) en accions.

Notícies relacionades

El mes de maig, Uber va emetre 750 milions de dòlars (669 milions d’euros) en bons sèniors amb venciment a cinc anys amb l’objectiu de finançar «possibles adquisicions i transaccions estratègiques».

Durant els últims mesos s’ha produït molt moviment en el sector de les plataformes d’enviaments de menjar a domicili a la recerca de la consolidació. A principis d’any, Takeaway va aconseguir Just Eat, i va guanyar així la pugna a Prosus, el braç inversor de Naspers i accionista de referència de Delivery Hero. Al seu torn, la mateixa Delivery Hero va tancar al desembre la compra de la sud-coreana Woowa, mentre Uber Eats va vendre el seu negoci a l’Índia a Zomato; va traspassar les seves operacions als Emirats Àrabs Units a Careem, la seva filial del Pròxim Orient, i va finalitzar la seva activitat en set mercats més.