emprenedors
Antídot contra l'insomni de nadons
Wheelzzz posa al mercat tires ajustables a les rodes del cotxet que imiten el sotrac de les llambordes del carrer i afavoreixen el son de les criatures.
zentauroepp53800505 blancafort200622085622 /
Es fabrica a Solsona i a final d’any es preveu que es vengui als Estats Units. És l’invent de Gil Blancafort, una tira ajustable a la roda del cotxet de nadó que imita el trontoll de les llambordes al carrer i ajuda els nadons a conciliar el son. Amb el naixement dels seus fills, Blancafort havia experimentat en primera persona la necessitat de crear una ajuda per adormir-los sense necessitat de baixar al carrer. I veient el benefici del moviment que produïa en el cotxet l’esquivament abrupte de les llambordes dels carrers del nucli antic de Vic, on viuen, ell i la seva parella, Laia Mercadal, van començar a dibuixar l’article que a finals de maig han posat al mercat. «El confinament ens ha donat el temps per llançar-lo, convertir aquesta solució en un producte que arribi a tot arreu», expressa Gil Blancafort. Ho han fet creant la ‘start-up’ Wheelzzz que ha iniciat les vendes de la tira en la seva pàgina web i a finals de juliol té prevista la seva aparició al catàleg Transparency d’Amazon, com a únics fabricants i distribuïdors d’aquest producte.
Amb un tercer soci, Antonio Arias, gallec establert a Nova York, la companyia ja prepara el desplegament de l’article als Estats Units. «El mercat americà és on hi ha més demanda de productes de puericultura», diu Arias. «La idea és que la venda sigui 100% digital, tot i que estem fent proves a diverses botigues, com farmàcies i botigues de cotxets de nadó i puericultura en general, a llocs com la Corunya».
Economia social i circular
Per al procés d’acoblament i empaquetament del seu producte, Wheelzzz ha arribat a un acord amb la Fundació Sant Tomàs, entitat social de Vic que forma i dona feina a persones amb discapacitat intel·lectual o amb dificultats per al seu desenvolupament a la comarca d’Osona, i ells s’encarreguen dels manipulats. A més, Wheelzzz® s’ha compromès a destinar un percentatge dels seus beneficis a la investigació pediàtrica a l’Hospital Sant Joan de Déu.
Notícies relacionadesLa fabricació de les tires es fa utilitzant energies renovables i, segons explica Gil Blancafort, «les tires són de material que una vegada esgotada la seva vida es pot triturar i tornar-les a posar al mercat».
Amb 150.000 euros d’inversió inicial, es va aconseguir el prototip i motllo de fabricació de les tires, que es fabriquen en quatre colors diferents. «Les venem individualment –a 15€– o en paquets de dos –a 25 €–, i se’n pot col·locar una de sola o diverses en una roda o en totes, depenent del nivell de sotrac que es vulgui aconseguir», explica l’inventor. Calculen que fins als 25 mesos del nadó les tires poden complir la seva comesa. Wheelzzz calcula una facturació al tancament del seu primer any, l’abril del 2021, d’entre mig milió i un milió d’euros, amb la fabricació de 50.000 unitats el primer any com a mínim i 150.000, màxim.
Crear i expandir
Crear producte i difondre’l, Gil Blancafort ho feia ja en la seva antiga agència de publicitat digital. Ara llança la seva campanya de ‘crowfunding’ a Kickstarter per recaptar 10.000 dòlars i expandir la seva tira antiinsomni infantil.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
