AUTOMOCIÓ

Seat finalitza l'erto i recupera la normalitat a la seva producció

La planta de Martorell torna a comptar amb els 11.061 treballadors afectats a partir d'aquest diumenge després d'un expedient per causes organitzatives que va començar el 27 d'abril

La companyia té previst arribar a un volum de fabricació de 1.900 cotxes diaris a partir de dijous que ve, cosa que suposa un 85% de la productivitat prepandèmia

fabrica-seat

fabrica-seat

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

Demà, diumenge, la plantilla de Seat finalitzarà  l’erto que tenien imposat per causes organitzatives des del 27 d’abril, dia en què la marca va reprendre l’activitat. Els 11.061 empleats de la planta que la firma del grup Volkswagen té a Martorell tornaran així a la feina en la seva totalitat després de 55 dies d’expedient de regulació.

La fàbrica va estar aturada gairebé sis setmanes, des del 16 de març fins al 27 d’abril, després de l’inici de la pandèmia provocada pel coronavirus. Seat va ser de les primeres fàbriques que va reprendre la producció a finals d’abril, tot i que amb una presència limitada de treballadors per atendre les comandes més urgents (uns 300 vehicles diaris). No obstant, aquesta activitat es va fer amb un número limitat de treballadors. Durant el confinament extrem, Seat va saltar a l’actualitat per la seva iniciativa per a la producció de respiradors d’emergència utilitzant peces de cotxe i part de la línia de muntatge del Seat Léon.

Ara, els empleats de Seat, que a l’abril van rebre una paga extra de beneficis rècord de 1.550 euros per l’excel·lent exercici del 2019,  reprendran la producció en les seves línies amb total normalitat a partir de dijous, ja que dilluns figura com a descans per jornada industrial i dimarts i dimecres són festius locals.

La setmana passada es van reincorporar a la producció 9.500 empleats, de manera que la cadència de fabricació va pujar fins als 1.600 vehicles, i a partir de dijous ho faran els 700 restants. Amb això la direcció de la planta espera arribar als 1.900 cotxes diaris, cosa que suposa un 85% del volum productiu que es registrava a Martorell abans de la pandèmia.

Més producció per nous models

Notícies relacionades

Seat afronta una nova realitat ja que en els pròxims mesos ha d’atendre la producció no només de les comandes actuals, sinó de l’inici de fabricació i llançament de dos models estratègics per al futur com són la quarta generació del Seat León i el Cupra Formentor.

En la línia 1 se seguirà treballant en els models actuals Ibiza i Arona, amb dos torns diaris, mentre que en la línia 2 s’incrementaran fins a tres torns. Aquesta dues línies comptaran amb torns addicionals al juliol ja que l’inici de producció del León híbrid endollable (el primer de la marca) i del Formentor (també amb versions híbrides endollables), requerirà més volum productiu. L’Audi A1, que s’acobla en la línia 3, té previst tornar a la producció al mes d’agost.

Temes:

Seat