reactivació
Simón demana un pacte social per recuperar una economia sostenible
El president d'Agbar participa en la sessió d'infraestructura en la cimera empresarial de la CEOE
zentauroepp53803497 eco simon200618191404
El president d’Agbar, Ángel Simón, ha afirmat aquest dijous durant la seva intervenció en la cimera empresarial de la CEOE, que «és urgent establir, territori a territori, un pacte social que garanteixi una recuperació econòmica sostenible, amb el paper essencial de l’empresa com a part de la solució, dins del marc d’actuació establert per l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, i ampliar el contracte social».
Aquest pacte s’ha de basar en tres eixos: la solidaritat, l’ocupació i la reconstrucció verda. Per això, ha insistit en la importància de disposar d’infraestructures resilients que ajudin a millorar la competitivitat i la sostenibilitat del país i a fer front als fenòmens meteorològics extrems com la sequera o les inundacions. En aquest punt, Simón ha alertat de la falta d’inversions i, per a això, ha assegurat que és imprescindible la col·laboració públicoprivada com a motor de la reconstrucció que permeti mobilitzar recursos financers i executar les inversions necessàries per garantir els nivells de benestar.
Pel que fa a les necessitats de noves inversions, el president d’Agbar va fer al·lusió a un estudi de l’Associació d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l’enginyeria civil que conclou que Espanya hauria d’invertir 18.300 milions d’euros de mitjana cada any aquesta dècada per reparar les deficiències en manteniment i conservació i rehabilitació i per evitar la degradació de les obres públiques, parlant només en matèria d’aigua. Aquest nivell d’inversió solucionaria aquests problemes mediambientals, generaria més de 500.000 llocs de treball i s’ha calculat que podria tenir un impacte total aproximat del 3% del PIB nacional, ha plantejat.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
