Ingrés mínim vital
Escrivá afirma que «tret del País Basc i Navarra» les comunitats «no estan en condicions» de gestionar l'IMV
Ha justificat que aquests dos territoris són els únics preparats per fer-ho de forma «ràpida i eficaç»
El ministre ha afegit que això «no vol dir que en el futur això no pugui ser així»

escrivaok
El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assenyalat, després d’escoltar la petició de la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, perquè l’administració valenciana gestioni l’ingrés mínim vital (IMV), que «traient el País Basc i Navarra, a la resta d’Espanya els esquemes de renda mínima tenen resultats bastant limitats i dispars», per la qual cosa «les comunitats autònomes no estan en condicions» per gestionar l’ajuda «molt ràpidament».
Així ho va manifestar durant la nit de divendres en una entrevista a la Cadena Ser, després d’escoltar la petició que la coportaveu de Compromís va formular aquell dia en eusquera perquè les autonomies que vulguin, com la valenciana, puguin gestionar l’ingrés mínim vital per compatibilitzar-lo amb cada renda d’inclusió i evitar duplicitats i desprotecció social.
Escrivá ha explicat que, «traient el País Basc i Navarra, a la resta d’Espanya els esquemes de renda mínima tenen resultats bastant limitats i dispars per diferents raons i a diferents territoris». Per això, creu que «les comunitats autònomes no estan en condicions, i menys ara, enmig de la crisi del coronavirus, sense tenir la singularitat» que tenen el País Basc i Navarra, de tramitar «amb la urgència que tenim de desplegar això, amb tota la potència que pot donar la Seguretat Social, l’Agència Tributària i el sistema multicanal».
Notícies relacionades«No tenim en cap cas la certesa i la convicció que siguin capaços de desplegar aquesta prestació molt ràpidament», ha dit, abans de puntualitzar que això «no vol dir que en el futur no pugui ser així». Ha recordat que la mateixa llei estableix «la possibilitat que en un moment del futur» es pugui «conveniar amb les comunitats autònomes perquè el gestionin». «Aquí es tracta és de ser eficaç i ràpid», ha remarcat, per rematar que «desgraciadament» no ho percep «a les altres comunitats autònomes». «L’important és desplegar bé la renda, això no es tracta d’una batalla de competències, es tracta de desplegar aquesta prestació molt ràpid i amb molta eficàcia», ha dit.
El president de les Corts, Enric Morera (Compromís), ha afirmat: «el ministre molt posat per vulnerar la Constitució i el nostre Estatut d’Autonomia». «No saben el que és cooperar. Són centralistes incompetents purs i durs. Ni el PP s’hauria atrevit», ha afegit, i ha ironitzat: «Quins amics».
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura