IMPACTE DE LA COVID-19
El bloqueig aeri amenaça 900.000 llocs de treball en les aerolínies a Espanya
Les companyies no esperen el restabliment de vols almenys fins al juliol
L'impacte en el PIB serà d'uns 55.000 milions d'euros

20822011 59
La crisi sanitària desencadenada pel coronavirus ha reduït el trànsit aeri a Espanya en un 95% en les últimes setmanes d’estat d’alarma i confinament. L’Associació de Línies Aèries (ALA) defineix que el sector està «en situació de supervivència» i afronta les pròximes setmanes amb incertesa. «Només en els mesos de març, abril i maig el nombre de vols cancel·lats a Espanya com a conseqüència de les restriccions supera els 250.000. Aquesta situació posa en risc 900.000 llocs de treball del sector aeri a Espanya i es tem una caiguda d’ingressos d’uns 15.000 milions d’euros, com a conseqüència de la pèrdua de gairebé 114 milions de passatgers, gairebé la meitat (41,4%) del total dels viatgers registrats en tot l’exercici del 2019», avaluen en l’ALA. L’impacte del cessament del transport aeri en el producte interior brut d’Espanya serà segons aquesta patronal d’uns 55.000 milions d’euros, entorn de 4,4 punts del PIB.
Tot i que cada companyia haurà d’aportar les seves pròpies solucions a la crisi, l’actual situació no té aparences de trobar un remei miraculós. En fonts d’Iberia reconeixen que l’oferta de vols no es normalitzarà relativament fins al juliol, tot i que admeten que la velocitat del procés no depèn de les aerolínies, sinó de l’aixecament de les restriccions de vols a Europa per part dels governs. En algunes fonts s’apunta que a finals de juny serà possible el restabliment de vols interiors a Espanya. En qualsevol cas, a Iberia són conscients que «la demanda no es recuperarà fins al 2023», cosa que anuncia processos de reestructuració tant en el conglomerat IAG (Iberia, Vueling, British Airways...) com en totes les aerolínies mundials.
Notícies relacionadesEl calendari de restabliment de vols dependrà en gran manera de les reunions pendents a Europa, aquest dimecres i divendres, que definiran previsiblement els criteris necessaris per restablir els vols entre els països europeus.
Mentre es defineixen les condicions del servei de transport aeri del futur, les aerolínies ja apliquen als seus escassos vols actuals més mesures de seguretat, higiene i gestió del passatge. Però temen també que han d’incrementar les inversions en mesures de separació de viatgers, ja que consideren inassumibles les exigències d’incrementar un metre i mig la distància entre passatgers.
Vueling Iberia Transport aeri Coronavirus i treball Estat d'alarma a Espanya Coronavirus a Espanya Coronavirus Aerolínies
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Successos Una pacient psiquiàtrica se suïcida després d’esperar 48 hores a urgències
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- Servei saturat Els metges d'Urgències de l'Hospital de Terrassa van alertar que la seguretat dels pacients estava "en risc" un mes abans del suïcidi
- Descobriment científic Pacients amb fatiga crònica, després de descobrir-se l'origen genètic de la seva malaltia: "Ens han fet pensar que era psicològic"
- La investigació més gran fins ara Un macroestudi reconeix que la fatiga crònica té origen genètic i obre la porta a nous tractaments
- L'ONZE DE SETEMBRE Les Diades del procés: vuit diferències
- Guerra a Ucraïna Putin amenaça d’atacar tropes occidentals si es despleguen a Ucraïna