Resultats

El benefici de Bankinter cau un 10,1% pel coronavirus

L'entitat ha fet més provisions per l'impacte econòmic de la crisi sanitària

zentauroepp51894000 madrid 23 01 2020 economia maria doleres dancausa consejera 200123105339

zentauroepp51894000 madrid 23 01 2020 economia maria doleres dancausa consejera 200123105339 / DAVID CASTRO

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Bankinter va registrar un benefici de 130,3 milions d’euros en el primer trimestre d’aquest any, cosa que suposa un descens del 10,1% respecte al mateix període de l’exercici anterior, per més provisions per prevenir per endavant un possible deteriorament del negoci per la crisi econòmica del Covid-19, segons ha informat l’entitat.

En concret, el benefici net de l’activitat bancària va ser de 101,1 milions d’euros entre el gener i el març d’aquest any, un 17,4% inferior al d’un any abans, després de provisions de 107,3 milions d’euros davant els 55,1 milions del mateix període del 2019. Així mateix, el resultat abans d’impostos de l’activitat bancària es va saldar al tancament del trimestre amb 140 milions d’euros, un 17,2% menys que al març de 2019.

Sumats a les xifres de benefici de l’activitat bancària els 29,1 milions d’euros de resultat de Línea Directa (+9%), el benefici net del Grupo Bankinter va arribar als 130,3 milions d’euros, cosa que suposa un 10,1% menys.

Resultats separats

En els comptes d’aquest trimestre es mostren per primera vegada de forma separada els resultats de l’activitat bancària i els de Línea Directa Aseguradora, tal com és preceptiu des que en la passada junta fos aprovada la distribució de la prima d’emissió entre els accionistes mitjançant l’entrega d’accions de Línea Directa, una vegada la seva futura sortida a borsa obtingui totes les autoritzacions pertinents.

«El Grupo Bankinter inicia el 2020 mostrant una activitat i un negoci amb clients que mantenen tota la fortalesa i el vigor del passat exercici malgrat les dificultats de l’entorn de tipus actual i l’impacte econòmic, encara incipient, provocat pel coronavirus», ha destacat.

El banc ha ressaltat que tots els marges del compte de resultats al tancament del primer trimestre de l’any posen de manifest que, malgrat l’entorn actual, el seu negoci «manté la seva tensió i demostra capacitat per continuar generant més ingressos».

El marge d’interessos va sumar un total de 307,8 milions d’euros, que suposen un 14,1% més que a la mateixa data de 2019, «amb la dificultat afegida de l’entorn de tipus».

Més comissions

El marge brut va arribar als 436,3 milions d’euros, un 8,2% més, amb uns ingressos nets per comissions de 123 milions en el trimestre, que van créixer al 7,6% donant mostra de més activitat en els negocis que ofereixen més valor afegit al client, com la gestió d’actius o el negoci de valors, entre d’altres. Les comissions suposen el 28% del total del marge brut.

Per la seva part, el marge d’explotació va arribar a 247,3 milions d’euros, un 10,3% més que un any enrere, amb uns costos operatius que van créixer un 5,6% a l’incloure’s les despeses relatives al negoci d’EVO que no hi havia fa un any.

De fet, de no tenir en compte EVO Banco, les despeses del negoci bancari a Espanya es redueixen en un 7% i en un 6% les despeses de Bankinter Portugal. Això comporta, segons el banc, una millora «substancial» de la ràtio d’eficiència de l’activitat bancària amb amortitzacions, que passa del 44,4% de fa un any al 43,3% actual, gràcies als ingressos més grans.

Reducció de la morositat

Així mateix, el banc va aconseguir una ràtio de morositat del 2,58% durant el primer trimestre d’aquest any, davant el 2,87% de fa un any, i tot just set punts bàsics més que al tancament de 2019.

Notícies relacionades

Per la seva part, els actius immobiliaris adjudicats, també van experimentar una «substancial» rebaixa, fins a situar-se en un valor brut de 274,3 milions d’euros, davant els 328,6 milions de fa un any. La cobertura d’aquests adjudicats és del 44,5%.

D’altra banda, Bankinter ha ressaltat que totes les seves línies de negoci es palanquegen en la «potència» de l’activitat digital del banc, que sent «ja molt sòlida» ha crescut «substancialment» a partir de la situació de confinament. Així, des del 13 de març la captació ‘online’ de clients s’ha incrementat un 21%.

Temes:

Bankinter