ocupació

Seat anuncia un nou erto per causes organitzatives per a 11.000 empleats

El nou erto no serà per força major com el que està actiu des del 16 de març, sinó per falta de productivitat

La direcció espera regularitzar les línies de producció en unes vuit setmanes

38105720 59

38105720 59 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts

L’automobilística Seat presentarà un altre expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) als seus centres de treball de Barcelona que afectarà 11.000 treballadors i que podria començar el 27 d’abril davant de la impossibilitat de reprendre la producció al 100%.

El president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, ha explicat a Efe que la direcció ha comunicat els seus plans aquest divendres als sindicats en una reunió en què no ha aclarit encara si reprendrà l’activitat productiva el 27 d’abril o si esperarà uns dies més.

El nou erto es presentarà davant l’autoritat laboral basant-se en causes organitzatives i no serà, per tant, un expedient per força major com el que està actiu des del 16 de març, tot i que s’ha pactat que les condicions siguin les mateixes.

El motiu de la sol·licitud, segons es va comunicar en la reunió amb el comitè d’empresa, és el retard de l’activitat productiva normal malgrat la fi del confinament i per l’impacte en la productivitat de les mesures de seguretat i prevenció que estan recomanant les autoritats sanitàries. Seat preveu que haurà d’adaptar les instal·lacions i al seu torn aplicar el que s’acordi en el comitè de prevenció i Salut. La direcció de Seat estima que no es recuperarà la producció fins d’aquí unes vuit setmanes.

Notícies relacionades

Les condicions econòmiques es resumeixen en el 80% del salari i complements fins a garantir el 90% del salari net. S’exclou del procés la plantilla a partir de 53 anys complerts aquest any, segons fonts d’UGT.

Seat a Martorell ja va presentar un expedient de regulació d’ocupació temporal l’abril per als 14.800 empleats de les tres línies de producció de la planta. Va culpar de la mesura la impossibilitat de rebre peces per produir els vehicles de les tres línies de la planta, on es produeixen el Seat Arona, el León (dues generacions) l’Ibiza i l’Audi A1, suposen un problema logístic i productiu d’envergadura.

Temes:

Seat