COMERÇ TRADICIONAL

Xarcuteries Bosch, la sisena generació contra el Covid-19

Aquests comerciants amb presència al mercat del Clot han creat una app per fer els encàrrecs i reduir les cues

xavierbou2ok

xavierbou2ok

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Artesans des del 1863, la sisena generació de la família propietària de Xarcuteries Bosch de Barcelona trampeja la pandèmia del coronavirus amb esperança, energia i de la mà dels empleats. Són conscients que, sense la dura dedicació de tothom, el servei públic que ofereixen els treballadors de les empreses privades del comerç seria impossible normalitzar la distribució de productes d’alimentació.

Actualment són el Jordi i el Xavier Bou Bosch els gerents de l’empresa. Des del mercat municipal del Clot, el negoci literalment centenari s’ha expandit i ja tenen cinc punts de venda. Amb el brot de coronavirus la reorganització de l’empresa va arribar de manera sobtada i amb lògiques pors de la plantilla, unes 50 persones, que van haver de ser esmorteïdes amb mesures de seguretat conformes a les circumstàncies.

«La primera decisió que vam prendre va ser separar els torns de treball en dos equips paral·lels i alterns, per ampliar l’espai de treball», explica el Xavier. Tot i que la jornada laboral s’ha retallat, els salaris s’han mantingut íntegres i està sobre la taula la distribució d’un plus per la dedicació de la plantilla durant aquests dies. «El sector de l’alimentació és molt important i el personal ha de ser conscient i estar orgullós de la feina que fa», explica Xavier Bou.

«Van aparèixer moments de nervis i normals crisis d’ansietat durant els primers dies de confinament. Hi havia por i treballar amb mascareta i guants tantes hores al final passa factura. La gent ha de ser conscient de l’esforç que estem fent els comerços i els dependents i la importància del paper que tenim en aquests moments de confinament», explica amb un punt d’emoció Bou. 

A la sala d’especejament.

Com a empresa, Xarcuteries Bosch havia apostat abans del brot pel creixement amb una nau de 500 metres quadrats per a l’elaboració de productes propis i afrontar un creixent negoci de càtering. En ple confinament, les vendes han augmentat fins i tot. L’activitat de càtering va cessar immediatament i es va posar en marxa una app perquè els clients poguessin encarregar les compres i tenir-les preparades. D’aquesta manera, s’escurça el moment de la compra, les cues i els riscos de contagi. 

Notícies relacionades

Segons l’opinió de Xavier Bou, el pòsit de la crisi del coronavirus serà més profund del que es pugui pensar. Reconeix que les elevades mesures de seguretat sanitària en el comerç i la indústria alimentària actuals es consolidaran i l’ús de mascaretes i mesures d’asèpsia han arribat per quedar-se.  

Sobre hàbits de consum, Xarcuteries Bosch ha percebut també els canvis que han constatat les grans firmes d’anàlisi de mercats. Els clients estan comprant productes frescos per a la seva elaboració a casa. Menys llibrets confeccionats i més carn per fer-los a casa. Ha augmentat el tiquet mitjà de compra. Pollastre, vedella, porc, formatges, productes per passar una estona a la cuina. Sí que ha caigut en picat la venda de pernil tallat i fins i tot s’ha arribat a retirar de la venda en alguna de les seves botigues. És moment de tallar a màquina.