situació excepcional
La CE diu que les aerolínies només poden donar un val als passatgers si l'accepten
Les companyies tenen l'obligació de tornar l'import del bitllet o recol·locar el viatger en una ruta alternativa en cas de cancel·lar el seu vol
20822011 59
La Comissió Europea ha recordat aquest dilluns que les aerolínies tenen l’obligació de tornar l’import del bitllet o recol·locar el passatger en una ruta alternativa en cas de cancel·lar el seu vol, tot i que en una circumstància excepcional com és el coronavirus pot recórrer a un «val» per al reembors a condició que el passatger accepti aquest mètode. «Les aerolínies tenen l’opció d’oferir un cupó en lloc del reembors (dels diners), però els passatgers han d’estar d’acord amb aquests vals», ha recalcat el portaveu de Transports de l’Executiu comunitari, Stefan de Keersmaecker, en una roda de premsa a Brussel·les.
La institució va publicar fa dues setmanes una sèrie d’orientacions per aclarir els drets que assisteixen els passatgers aeris a la Unió Europea davant la cancel·lació de milers de vols després de l’arribada de la pandèmia a Europa.
En aquestes orientacions, Brussel·les deixa clar que si als passatgers se’ls cancel·la el seu viatge «poden elegir entre el reembors del preu del bitllet o ser recol·locats per arribar a la seva destinació final més tard», tot i que perden el dret a ser indemnitzats perquè la crisi del coronavirus s’ha d’interpretar com una circumstància «excepcional».
Les mesures de confinament i el tancament de fronteres en molts estats membres fan que la recol·locació a curt termini «no sempre sigui una opció», cosa que limita les opcions de les companyies al reembors, ha explicat el portaveu comunitari, que ha apuntat la possibilitat del reintegrament del preu de bitllet a través d’un cupó.
Algunes companyies estan fent «més atractius» aquests vals per als consumidors mentre es converteixen en una eina per protegir-les de la insolvència, ha explicat De Keersmaecker, que ha assegurat que Brussel·les «és conscient de les dificultats sense precedents» que afronten les aerolínies i la necessitat de liquiditat que pateixen.
En aquest context, la Comissió «vigila amb atenció» l’evolució de la crisi per «ajudar la indústria a superar» la situació, ha apuntat el portaveu, per després enumerar mesures de recolzament com ara la modificació temporal de les regles de drets d’enlairament i aterratge (‘slots’, en anglès) per evitar els vols buits.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Seafood obre a BCN amb expectatives de rècord i la sostenibilitat com a eix
- El BBVA finança l’eficiència energètica de pisos de Catalunya
- Vaclav Smil: "És criminal que es malgasti el 40% dels aliments"
- La meitat dels nous contractats indefinits no arriben a complir un any
- El Banc d’Espanya calcula que falten 225.000 pisos nous per al 2024 i 2025