PEL CORONAVIRUS
Inditex ha portat a Espanya més de 35 milions d'unitats de protecció sanitària
Entregats 1.200 respiradors, 21 milions de mascaretes, 13 milions de guants i 485.000 tests

zentauroepp52992100 madrid avion200402175830 /
Inditex ha aconseguit portar a Espanya, a través de la seva logística, més de 35 milions d’unitats de protecció sanitària, entre aportacions públiques, privades i pròpies, des del començament de la crisi del Covid-19, segons ha informat aquest divendres la companyia.
En aquesta xifra, s’inclouen adquisicions realitzades pel Govern d’Espanya, comunitats autònomes, hospitals, aportacions privades de moltes empreses, donacions particulars i compres fetes per Inditex i per la Fundació Amancio Ortega.
Aquesta dada s’ha assolit amb l’arribada aquest divendres a Saragossa d’un dels vols del corredor logístic que Inditex ha establert amb la Xina per al transport d’unitats mèdiques. En concret, el grup de distribució ha fixat diversos vols setmanals des de la Xina, dels quals des del 23 de març han aterrat 10 combois, carregats amb unitats de protecció davant el Covid-19.
Al llarg d’aquest divendres està prevista l’arribada d’un altre barco de càrrega i s’està treballant en permanent coordinació amb les autoritats sanitàries per transportar tot el material adquirit, que anirà arribant en diferents expedicions en els pròxims dies. En total, entre les adquisicions de l’Administració, les aportacions d’Inditex i de la Fundació Amancio Ortega i les donacions privades, s’han aconseguit entregar ja 1.200 respiradors, 21 milions de mascaretes, 13 milions de guants, 485.000 de tests, 384.000 pantalles facials, 181.000 bates de protecció impermeables, 100.000 ulleres, 132.175 bussejadors protectors i quatre robots dedicats a hospitals que permeten accelerar els resultats de les proves del coronavirus.
Tal com va avançar el president d’Inditex, Pablo Isla, l’empresa ha posat a disposició de les autoritats sanitàries i d’aquelles empreses i organismes que volen contribuir a cobrir les necessitats mèdiques, tota la seva capacitat logística i d’aprovisionament per adquirir i transportar aquest material.
Per la banda específica d’Inditex, l’empresa s’ha compromès a adquirir individualment i donar material per valor de 25 milions d’euros, part del qual s’inclou en la relació d’unitats totals transportades fins al moment a través de la seva logística. En concret, l’empresa ha adquirit o està en procés d’adquirir 520 respiradors, 300.000 mascaretes N95/FFP2, més de 10 milions de mascaretes quirúrgiques, gairebé 14 milions de guants, 384.000 pantalles facials, 380.000 bussejadors protectors, 320.000 bates quirúrgiques, 200.000 gels sanitaris, 100.000 ulleres i 100.000 gorres. Pràcticament la meitat d’aquest material ja ha sigut importat, i la resta continuarà arribant a Espanya en els pròxims dies.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Aquesta moneda del Mundial del 82 es converteix en un tresor: pot arribar a 35.000 euros
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord