Atenció al ciutadà

La Generalitat reforça els seus serveis d'ocupació amb 440 persones

El SOC triplica la plantilla d'atenció al públic davant de l'allau d'ertos i nous aturats, amb l'objectiu d'assegurar el cobrament de les prestacions

Una oficina de l’atur a Barcelona.

Una oficina de l’atur a Barcelona. / ALBERT GEA (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya ha reforçat els seus serveis d’ocupació amb 440 professionals addicionals per fer front a l’allau de demandes remeses per persones afectades per un expedient de regulació d’ocupació (erto) o nous aturats. El Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) ha vist triplicada la seva plantilla des d’aquest dilluns de manera excepcional, en què ha passat dels 200 als 640 efectius, per a l’atenció al ciutadà. La prioritat és reforçar la capacitat de resposta davant de la possibilitat que el Ministeri de Treball no pugui assegurar que totes les persones aturades cobrin la prestació a temps el 10 d’abril; segons va reconèixer el conseller de Treball, Chakir el Homrani, en una entrevista a EL PERIÓDICO.

Notícies relacionades

Els 440 reforços, que han començat a operar des d’aquest dilluns en el servei d’atenció telefònica i telemàtica a la ciutadania, provenen de treballadors del mateix departament, que després del tancament presencial al públic derivat del confinament havien sigut enviats a casa amb un permís retribuït, segons han concretat fonts consultades del SOC. L’horari d’atenció telefònica disponible és de dilluns a divendres, de vuit del matí a dues de la tarda; al número gratuït 900 800 046.

Les consultes que pugui atendre el SOC són d’assessorament a la ciutadania, ja que per competències no pot tramitar directament altes ni baixes a la Seguretat Social. Això és competència del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), que és l’organisme, dependent del Ministeri de Treball, responsable de gestionar les altes. En aquest sentit, el SOC està treballant en plans de contingència per contribuir a agilitar els processos necessaris perquè totes les persones aturades puguin cobrar a temps la prestació.