EFECTES DEL CORONAVIRUS

Les agències de viatges reclamen a les aerolínies que reemborsin els bitllets

La patronal Acave assenyala les companyies aèries reticents al pagament en efectiu

qatar airways boeing 777-300er a7-bae in special fc barcelona livery

qatar airways boeing 777-300er a7-bae in special fc barcelona livery

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La patronal de les agències de viatges Acave va tornar aquest dilluns a reclamar a les aerolínies el reemborsament dels bitllets cancel·lats. Exigeix al Govern que obligui les companyies aèries a restituir el preu dels bitllets de manera immediata en compliment del Reglament CE 261/2004. Hi ha moltes companyies que ofereixen com a única alternativa de reemborsament els bons, encara que el passatger ha mostrat la seva disconformitat amb això, contravenint la normativa europea. Les companyies assenyalades són Aegean Air, Aerolíneas Argentinas, Air Europa, Air France-KLM, Aeroméxico, Air India, Alitalia, American Airlines, Avianca, CSA, El Al, Emirates, Etihad, Iberia, Latam, Lufthansa, Qatar, Royal Air Maroc, Smartwings, TAP, Tarom, Tunisair, United, i Vueling.

La principal patronal del sector a Espanya amb més de 500 agències associades està requerint les companyies aèries i l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) el compliment de la normativa europea que regula els drets dels passatgers aeris. Segons la guia de drets de passatgers estableix que en cas de cancel·lacions de vols per part de les companyies aèries, siguin quins siguin els motius, els passatgers tenen dret d’assistència, així com el dret a elegir entre el reemborsament del bitllet en metàl·lic, transferència bancària o xec, o el transport alternatiu al més ràpid possible o en una data posterior que convinguin.

No obstant, moltes aerolínies s’estan negant a efectuar aquests reemborasament en metàl·lic, transferència bancària o xecs, i ofereixen com a única alternativa l’emissió d’un bo, segons Acave

Les agències de viatges estan destinant tots els seus esforços a fer que es compleixi la normativa, i si bé també treballen per reprogramar i posposar tots els viatges possibles, ja que molts clients opten per això, consideren que és necessari que es respectin els drets dels passatgers i les companyies aèries procedeixin a aquests reemborsaments, ja que en cas contrari les agències de viatges es veuen impedides a fer-los.

Una part les companyies aèries s’estan negant a fer reemborsaments i, d’altra banda, estan exigint a les agències de viatge el pagament de les liquidacions del BSP-IATA, exigint-los el compliment exhaustiu de totes les normatives unilaterals imposades per IATA, sense que en el dia d’avui IATA disposi d’un fons de garantia que garanteixi els milions de reemborsaments que estan pendents a dia d’avui. Aquesta mecànica pot

Notícies relacionades

suposar, segons les agències de viatges, la fallida d’algunes. No obstant, en aquests complicats moments és quan es posa de manifest la necessitat de la garantia d’insolvència de les aerolínies, requerida per les agències de viatges de manera reiterada davant de les diferents institucions.