iniciativa

Comerç electrònic gratis per a pimes

La plataforma Kolau, amb seu a Silicon Valley i fundada per un català, ofereix crear botigues 'online' sense cost durant un any per superar la crisi

zentauroepp41311765 kolau danny mola171215204428

zentauroepp41311765 kolau danny mola171215204428

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En circumstàncies com les actuals, amb el cessament d’activitat en molts negocis per l’estat d’alarma provocat per l’expansió del coronavirus es dispara la necessitat de la digitalització, en especial, entre les pimes. Els usuaris ja estaven acostumats a consumir a través d’internet, però ara, amb el confinament, això s’ha desbocat i consolidarà aquesta via de negoci.

És per això que Kolaufundada pel català Danny Sánchez-Mola (Balaguer, 1982)

el cost és marginal, ja que es a través del seu portal

Es tracta de contribuir a fer més petita la bretxa digital en un moment de crisi causat per una pandèmia sense precedents. «L’objectiu d’aquesta iniciativa és frenar les pèrdues que estan patint les micro i petites empreses davant de l’aparició del Covid-19 i d’altra banda, conscienciar que vendre per internet es converteix en imprescindible per adaptar-se a l’hàbit del consum», afirma Sánchez-Mola.

Notícies relacionades

Kolau compta amb una tecnologia que permet fer-se la pàgina web en pocs minuts i optimitzar els resultats a Google. És líder a Llatinoamèrica, amb més de 200.000 microempreses i pimes inscrites. Té una aliança amb l’Organització dels Estats Americans (OEA), que suposa la iniciativa més gran publico-privada a Amèrica, amb l’objectiu de digitalitzar i unir al comerç electrònic més d’un milió de microempreses i pimes a l’any.

Aquest pla de digitalització de pimes s’està implementant al Salvador, Xile, el Paraguai, Jamaica, Hondures, Costa Rica i Guatemala i el mes que ve s’introduirà a Colòmbia, Mèxic, l’Argentina i Belize.