Coronavirus
Iberia posa en marxa un ERTO per a 13.900 empleats durant tres mesos
L'aerolínia limita els vols a les restriccions aèries però garanteix una «mínima connectivitat» a Espanya

iberia
Iberia ha presentat aquest dijous un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTo) que afectarà un màxim de 13.900 empleats, el 81,7% del total de 17.000 treballadors, segons ha informat l’aerolínia. Els acomiadaments temporals tindran una durada de tres mesos.
L’ERTO, avançat la setmana passada per EL PERIÓDICO, podrà ser modificat en funció de com evolucioni la crisi sanitària per o bé fer-ne una «ampliació» o, al contrari, retallar-lo en cas d’«una recuperació anticipada de l’activitat».
Àrees afectades per l’ERTO
Totes les àrees de negoci relacionades directament amb l’operació de l’aerolínia es veuran afectades per l’ERTO. Però serà el personal de vol el més afectat. Les àrees operatives de vol, ‘handling’, manteniment en línia i càrrega estaran afectades fins a un 90%. Els serveis centrals i oficines, tant corporatius com de manteniment i ‘handling’, tindran una afectació del 70%, així com la resta d’activitats de manteniment (60%), motors (80%), manteniment major (90%) i components (70%).
En total 13.900 treballadors d’un total de 17.000, a causa de l’adaptació del programa de vol que Iberia ha hagut de limitar a una «operació reduïda», per les restriccions aprovades per diferents països, inclosa Espanya. Segons el Ministeri d’Exteriors, hi ha 73 països que imposen restriccions a viatgers procedents d’aquest país.
«La finalitat dels vols que està operant és la de garantir una mínima connectivitat d’Espanya, en el curt, mitjà i llarg radi; permetre que els espanyols que no siguin a casa puguin tornar amb les seves famílies i parents tan aviat com sigui possible i de la millor manera que es pugui fer, i facilitar així mateix als ciutadans estrangers que estan al nostre país que puguin tornar als llocs d’origen», ha explicat l’aerolínia en un comunicat.
En vista d’aquesta situació, Iberia ha posat en marxa polítiques de flexibilització dels bitllets i ha habilitat un formulari en la seva pàgina web per agilitar les peticions. A més, ha indicat que qualsevol persona amb un bitllet d’Iberia per volar fins al 30 d’abril pot sol·licitar per la web un bo per l’import del seu bitllet, que podrà utilitzar fins al 31 de març del 2021, sense cap restricció de dates ni destinació, o pot canviar la seva reserva sense cap tipus de cost.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- La doble aposta catalana
- Les anomenades arbovirosis El Govern llança un front comú contra les malalties transmeses per mosquits, sobretot el dengue
- LES ALTERNATIVES El pla b del Barça a la segona plantada de Nico Williams: Rashford, Luis Díaz, Rafa Leao...
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: Tres de cada quatre catalans exigeixen limitar els pisos turístics i regular el preu del lloguer
- Negociacions amb el PSOE Junts reclama a Sánchez un interlocutor «que mani» i avenços en els pactes pendents durant aquest mes
- Pronòstic del Meteocat Cap de setmana de pluja i calor a Catalunya: El Meteocat activa avisos tant per precipitacions torrencials com per calor nocturna