Balanç del 2019

Desigual duplica els beneficis fins als 7,5 milions d'euros

La firma de moda retalla el 10% la facturació fins a 589 milions després d'un procés d'ajustament de la xarxa de botigues

zentauroepp48621509 innovacion190715091944 / Quique Garcia

zentauroepp48621509 innovacion190715091944
desigual2

/

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Desigual va tancar el 2019 amb uns beneficis nets de 7,5 milions d’euros, més del doble que l’any anterior (3,4 milions), després d’un procés d’ajustaments en la companyia tant en la seva política comercial com de producte. Canvis estratègics, decisions contundents i objectius ambiciosos van fer que la firma barcelonina de moda fos més eficient a costa de reduir la facturació el 10% fins als 589 milions d’euros, caiguda imputable segons la companyia «a la reestructuració de les operacions a Europa Occidental».

Alberto Ojinaga, director executiu de Desigual, va explicar que durant el 2019 es va accelerar la reordenació del negoci, mentre es van establir «els fonaments per al reposicionament de Desigual amb una nova imatge de marca i un disseny de col·leccions més innovadores i creatives enfocades a arribar a un públic més jove». 

La companyia ha aconseguit millorar la rendibilitat gràcies als avanços en la reestructuració de la xarxa de distribució, prioritzant els negocis més rendibles –canals digitals i territoris fora d’Europa Occidental–, alhora que s’ha ajustat la presència al canal ‘retail’ europeu. Ja va avançar fa unes setmanes Thomas Meyer, president i fundador de Desigual, que el renaixement de Desigual tindria costos en termes de facturació. L’’efecte coronavirus’ tindrà, a més, conseqüències encara difícils de valorar, ja que Itàlia és un mercat rellevant i les perspectives a Espanya anuncien problemes. 

Vendes ‘online’

Però els comptes i l’estratègia del 2019 sí que apunten a una bona direcció, que és potenciar de manera accelerada la venda ‘online’, bàlsam especialment adequat en moments en què la venda física es ressentirà. Així, Desigual va continuar avançant el 2019 en l’objectiu d’aconseguir que, el 2023, el 60% de les vendes es produeixin en el canal digital i a Àsia, Amèrica i Europa de l’Est, una xifra que ja representa el 36% de la facturació de la companyia. La xifra de negoci en aquestes geografies representa ja el 21,3% de les vendes de Desigual. 

Desigual va invertir 22,8 milions l’any passat, bona part en el desenvolupament del negoci digital i l’expansió internacional controlada. Aquesta xifra d’inversió dona continuïtat als 62 milions invertits en el període 2016-2018. La firma té 3.700 empleats i és present en prop de 92 països amb entorn de 500 botigues.  L’any passat va tancar una quarantena de botigues i en va obrir una quinzena més. L’ebitda, benefici brut d’explotació, va arribar als 55,9 milions d’euros cosa que va representar el 9,5% de les vendes.  

Notícies relacionades

Desigual ha continuat apostant pel creixement en el canal digital. Durant el 2019, el 14,2% de la facturació va provenir d’aquest canal gràcies a un creixement del 7% a Desigual.com i e-tailers en comparació amb el 2018. Desigual ha redoblat el seu esforç en el canal digital establint relacions de col·laboració amb els principals ‘partners’ digitals i enfortint la seva pròpia web. L’any passat es va llançar la nova plataforma desigual.com, centrada en la personalització, l’escalabilitat, la localització i en la venda a través de mòbil. El trànsit a través del mòbil representa ja el 71% del total de visites a la web.

Internacional

La firma continua treballant en l’obertura de botigues a Singapur, el Japó i els Estats Units –a les ciutats de Nova York i Las Vegas–, i a nous mercats com l’Índia i Sud-àfrica. Desigual va començar al Japó el desplegament de la seva nova identitat corporativa en els mercats internacionals el 2019, país en el qual va inaugurar dues noves botigues a Tòquio i Nagoya. Més tard van arribar diferents països de la regió llatinoamericana com el Perú, Guatemala i Mèxic, on Desigual compta amb un total de 47 establiments a 14 països diferents.