indicadors

Roig (Mercadona): «El subministrament està garantit»

El president de Mercadona admet que ahir i avui hi ha hagut augments de compres en botigues de Madrid i Vitòria, però assegura que hi ha normalitat «a la resta d'Espanya»

supermercados-coronavirus / periodico

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El president de Mercadona, Juan Roig, ha destacat que el proveïment a la cadena «està garantit». Després de presentar els resultats del 2019, ha dedicat un moment a explicar que tant Espanya com Portugal, on també opera, compten amb «el gran actiu» de la sanitat pública davant del brot de coronavirus. Al seu torn, ha alertat del risc que suposa «la por».

Roig, que no ha respost preguntes relacionades amb l’impacte del coronavirus, ha assegurat que «hi ha normalitat» a la cadena de subministrament, amb l’excepció d’alguns productes com alcohols i desinfectants. Ha reconegut que en botigues de Madrid i Vitòria hi ha hagut un augment de compres, i aquest matí, també, en establiments de la capital d’Espanya. «A la resta d’Espanya la situació és de total normalitat», ha sentenciat.

Ha admès que situacions semblants ja les ha viscut en el passat i «sempre» hi ha hagut prou productes per proveir, com passa en l’actualitat. Ha insistit que està «garantit el proveïment dels productes». 

Normalitat i prudència

Normalitat i prudènciaRoig ha demanat actuar amb normalitat, prudència i racionalitzar la por i tenir confiança en els experts sanitaris, que són «molt professionals». «És veritat que cal preocupar-se, però cal gestionar la por i aviat tot tornarà a la normalitat», ha admès.

Notícies relacionades

Al ser la primera cadena de supermercats d’Espanya, Mercadona és un bon termòmetre del que està passant en el consum com a conseqüència de l’expansió del coronavirus. En les últimes setmanes, la companyia ha detectat un augment de les vendes de productes relacionats amb la sanitat i la higiene, com ara el sabó i els gels per desinfectar, segons fonts del grup.

De fet, les vendes de productes de gran consum es van incrementar en l’última setmana del febrer de manera sobtada a Espanya. Segons la consultora Nielsen, la setmana finalitzada l’1 de març, les vendes van augmentar una mitjana del 8,3% respecte al mateix període de l’any anterior, però van arribar a superar percentatges d’entre el 40% en productes d’alimentació no perible i de més del 100% en la categoria d’higiene personal. L’increment mitjà de les vendes d’aquest tipus de productes va superar el 25% en comunitats autònomes més afectades per l’epidèmia.