Congrés Aecoc a Lleida

La venda de carnis va créixer el 3,1% el 2019, fins als 15.269 milions d'euros

La carn fresca suposa 6 de cada 10 euros de despesa de les famílies

ACOMPAÑA CRÓNICA***AME1624. BUENOS AIRES (ARGENTINA), 13/01/2020.- Una mujer mira este lunes una vitrina de una carnicería en la ciudad de Buenos Aires (Argentina). El consumo de carne vacuna en Argentina, uno de los países con mayor tradición carnívora, ha caído al nivel más bajo en una década, consecuencia no solo del avance de los consumidores ’veggies’, sino principalmente por la pérdida del poder adquisitivo por la crisis económica que vive el país desde 2018. El tradicional asado de los domingos se transformó en una versión más magra y económica, en el que la carne vacuna ya no tiene la exclusividad y comparte parrilla con el pollo y el cerdo y, por qué no, también con verduras asadas. EFE/Juan Ignacio Roncoroni

ACOMPAÑA CRÓNICA***AME1624. BUENOS AIRES (ARGENTINA), 13/01/2020.- Una mujer mira este lunes una vitrina de una carnicería en la ciudad de Buenos Aires (Argentina). El consumo de carne vacuna en Argentina, uno de los países con mayor tradición carnívora, ha caído al nivel más bajo en una década, consecuencia no solo del avance de los consumidores ’veggies’, sino principalmente por la pérdida del poder adquisitivo por la crisis económica que vive el país desde 2018. El tradicional asado de los domingos se transformó en una versión más magra y económica, en el que la carne vacuna ya no tiene la exclusividad y comparte parrilla con el pollo y el cerdo y, por qué no, también con verduras asadas. EFE/Juan Ignacio Roncoroni / Juan Ignacio Roncoroni (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les vendes de productes carnis van créixer l’any passat el 3,1%, fins als 15.269 milions d’euros, segons dades de Nielsen presentades en la vintena edició del Congrés de l’Aecoc de productes càrnics,  que se celebra a Lleida. La carn fresca representa sis de cada deu euros de despesa, és a dir, més de 9.000 milions d’euros, amb un creixement del 2,2%, amb el pollastre i el porc com les més consumides. En el cas del porc, es va registrar un encariment del 4,4%, a causa de l’augment de l’exportació a la Xina pel brot de pesta porcina que va patir l’any passat.

Segons els resultats de l’estudi ‘Els indicadors de la carn: entenent el comprador’, elaborat per Aecoc Shopperview, en col·laboració amb la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrnies (FECIC), la carn continua sent un producte summament atractiu per al consumidor malgrat l’increment de la població vegetariana. Segons l’informe, el 43% dels consumidors menja productes carnis per plaer, i un de cada tres ho fa sense cap tipus de remordiment i mai es plantejaria optar per substituts com les hamburgueses vegetals.

 

L’estudi mostra com el consumidor està disposat a augmentar la seva despesa en carn. El 32% dels enquestats pagaria més per productes de més qualitat i el 29% reconeix haver disminuït la compra de productes carnis a canvi de consumir carns de més valor i preu.

 

En la seva presentació en el congrés de Lleida, la consultora de la plataforma d’estudis de l’Aecoc, Marta Munné, també ha apuntat el creixent negoci que s’està generant al voltant dels substitutius. Segons les dades d’Aecoc Shopperview, el 29% dels consumidors ja han provat productes vegetals que emulen la carn i al 72% els han agradat.

Notícies relacionades

Pel que fa a la xarcuteria, que representa al voltant de tres de cada deu euros de despesa, els espanyols van comprar per valor de 5.600 milions l’any passat, amb un creixement del 4,4%. No obstant, el volum de compres d’aquests productes també va créixer. Respecte dels ibèrics, van créixer tant el pernil (5,6%), com el xoriço, la llonganissa i el llom (8,6%).

Els plats preparats carnis van registrar 336 milions d’euros i un creixement del 7,2%. A més, les dades reflecteixen que les solucions congelades i refrigerades són les que van tenir més bon comportament, amb creixements superiors al 6% i al 8%, respectivament.