Llars i PIME

Telefónica irromp en el mercat d'alarmes amb Prosegur sense quota d'alta ni permanència

Movistar Prosegur Alarmas neix amb la cartera de llars i PIME de Prosegur, que s'eleva a 200.000 clients

A man walks past a Telefonica building in Barcelona  Spain  February 26  2016  REUTERS Albert Gea

A man walks past a Telefonica building in Barcelona Spain February 26 2016 REUTERS Albert Gea / ALBERT GEA (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Telefónica irromp en el mercat de les alarmes amb Prosegur, amb el llançament d’una nova marca, Movistar Prosegur Alarmas, amb una oferta sense quota d’alta ni permanència. Una oferta disruptiva en un mercat amb un enorme potencial de creixement però poc transparent pel que fa a preus, segons ha explicat el conseller delegat de la ‘joint venture’ Prosegur Alarmas, Enrique García López.

En l’actualitat, l’estàndard habitual en el mercat de les alarmes parteix d’un cost d’alta molt variable, però que difícilment baixa dels 150 euros –el més habitual és entre 200 i 250 euros—, en molts casos, subjecte a una negociació condicionada per la quota de permanència. «Ser tan clar, contundent i transparent és per si mateix un canvi en la dinàmica del mercat», ha afegit García.

L’oferta, que es posarà en marxa a partir d’aquest dijous, serà de 45 euros al mes (IVA inclòs) en l’àmbit residencial i 48,4 euros al mes (IVA inclòs) en el cas dels petits negocis. No serà necessari ser client de Movistar per contractar aquest servei, però sí que es preveu afegir noves funcionalitats o serveis en el futur exclusius per als clients de l’empresa de telecomunicacions.

La proposta inclou una alarma connectada a la central receptora d’alarmes, un sistema de videovigilància i la connexió amb l’aplicació Movistar Prosegur Alarmas, disponible per a Android i iOS, que permetrà a l’usuari una interacció remota amb el seu sistema de seguretat. Així, segons ha explicat García, en el 90% dels casos es contesta a qualsevol senyal en menys de 45 minuts.

L’alarma salta a partir de tres detectors i compta amb una càmera IP amb visió de 360 graus, amb què el client pot veure casa seva en qualsevol moment durant els set dies de la setmana (el client pot demanar una descàrrega d’aquestes imatges hagi saltat l’alarma o no). A més, com a novetat, Movistar Prosegur Alarmas inclou la possibilitat d’utilitzar aquesta càmera per comunicar àudio des de fora de la casa/negoci cap a dins.

La nova oferta té tres hores d’autonomia en cas d’interrupció elèctrica, ja sigui accidental o voluntària, perquè l’alarma funcioni almenys durant aquell temps. I com a oferta de llançament, inclou el servei Acuda de Prosegur durant sis mesos, després costarà 5 euros al mes. Aquest servei té una custòdia de claus, que, en cas que salti l’alarma, l’‘Acuda’ pot anar al domicili del client i ajudar a entrar a la policia, i fins i tot si el client s’ha oblidat les claus les hi pot donar.

Creixement del mercat

El conseller delegat de la nova companyia no ha volgut donar xifres sobre el potencial creixement de la nova empresa, tot i que ha advertit que Prosegur Alarmas neix amb una cartera de 200.000 alarmes instal·lades de Prosegur (negocis i llars) que passaran a formar part de la ‘joint venture’. Fora del perímetre de la nova empresa queden les grans empreses, que seran objecte de Prosegur com fins ara.

Notícies relacionades

Aquest moviment entre les dues companyies té com a objectiu l’enorme potencial de creixement d’aquest mercat, que ha esta creixent els últims anys, tot i que des de la companyia esperen «trencar» l’actual taxa de creixement del sector. La penetració d’aquest mercat a Espanya és del 9%, mentre que als Estats Units s’eleva al 21%.

«No tothom té clara la funcionalitat d’una alarma», ha explicat García, sobre la baixa penetració d’Espanya en aquest segment. Per això, Telefónica Prosegur Alarmas vol donar un valor afegit al seu producte més enllà de la seguretat, per exemple, augmentant la capacitat de comunicació del client amb casa seva.