resposta
La CEOE diu que Treball comet un greu error amb la guia del coronavirus
Considera que la decisió genera alerta i confusió en l'àmbit laboral
rosas51735461 yolada diaz y antonio garamendi200116170640 /
La CEOE i Cepyme consideren que el Ministeri de Treball i Economia Social comet un «greu error» al difondre una guia d’actuació en l’àmbit laboral en relació amb l’epidèmia del coronavirus, ha informat aquest dimecres en un comunicat.
La Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials creu que la decisió de Treball genera alerta i confusió al no correspondre amb l’avaluació del risc efectuada pel Ministeri de Sanitat.
El Ministeri de Treball ha transmès aquest dimecres a les empreses que la paralització de l’activitat laboral en un centre de treball s’hauria d’adoptar si existeix un perill «greu, imminent i inevitable» de contagi del coronavirus, i ha aclarit que la interpretació de la situació de risc ha de ser «restrictiva».
Les empreses, no obstant, hauran de cessar l’activitat quan les autoritats sanitàries n’aconsellin el tancament per cautela, cosa que es consideraria una causa de força major, segons consta a la «Guia per a l’actuació en l’àmbit laboral en relació amb el nou coronavirus», elaborada pel Ministeri.
La patronal afegeix que la decisió de Treball no ha comptat amb la participació de les empreses ni dels sindicats malgrat que ho havia sol·licitat prèviament, cosa que contribueix segons la patronal a una incertesa més gran.
Contenció del risc
Notícies relacionadesEls empresaris, segons la patronal, treballen des de fa setmanes en la prevenció i contenció del risc de contagi de la mà del Ministeri de Sanitat i en coordinació amb la resta dels interlocutors socials i altres agents al tractar-se d’un assumpte de salut pública.
El ministeri desatén els interlocutors socials i deixa al marge la necessària protecció de les empreses en un moment transcendent, afegeix la CEOE, al publicar un document durant la tarda sense ni tan sols haver-ho comunicat prèviament a les organitzacions que formen el diàleg social.
- Movilitat a la Catalunya central Usuaris del bus de Sallent a Barcelona se senten deixats per la nova proposta de servei
- Aliances parlamentàries El Congrés exigeix al Govern que "renunciï" a la regularització de 500.000 migrants i executi les "ordres de retorn"
- Clàssics del rock català Brams tornen amb un disc per transformar l'"aturdiment" derivat de l'1-O en "optimisme"
- ORIENT MITJÀ Espanya prepara l’evacuació dels seus militars desplegats a l’Iraq
- Cures intensives Els metges de l’UCI demanen acabar amb les guàrdies de 24 hores: "El desgast transcendeix la simple falta de son"
